بهمن خطیبی روز سه‌شنبه در جلسه کمیته بهداشت و درمان که با هدف بررسی وضعیت شیوع بیماری کرونا در محل فرمانداری قرچک برگزار شد با تأکید بر این که تا کنون هیچ مورد مثبتی از شیوع شهروندان قرچکی به بیماری کرونا مشاهده نشده اظهار کرد: شیوع این بیماری در کشور، واقعیتی است که باید با اجرای اقدامات پیشگیرانه، از سرایت آن به افراد جامعه جلوگیری کرد.
وی اظهار کرد: با هدف کنترل شیوع ویروس این بیماری، فعالیت تمامی بازار روزها، نمایشگاه‌ها، اماکن ورزشی، استخرها و نیز برگزاری جلسات غیرضروری ارگان‌ها تا اطلاع ثانوی در قرچک تعطیل می‌باشد.
وی افزود: همچنین قلیان‌سراهای بدون مجوز از امروزتعطیل شده و قهوه‌خانه‌های دارای مجوز، اجازه عرضه قلیان به مشتریان را ندارند و تنها می‌توانند زیر نظر شبکه بهداشت و درمان، نسبت به تهیه و سرو غذا مبادرت ورزند.
خطیبی گفت: با هماهنگی شبکه بهداشت و درمان، برشورها و بنرهای اطلاع رسانی در خصوص راه‌های پیشگیری از سرایت ویروس کرونا در سطح شهر نصب شده و تمامی اماکن عمومی، ناوگان حمل و نقل شهری، ایستگاه‌های اتوبوس و ادارات ضد عفونی می‌شوند.
وی تأکید کرد:تمام مصوبات این جلسه لازم الاجراست، در خصوص مقابله با این بیماری با هیچ فرد و اداره تعارف نداشته و هر اداره‌ای که در همکاری با شبکه بهداشت و درمان کم کاری کند، با مسئول آن برخورد خواهد شد.
تمامی ادارات نسبت به ارائه آموزش به مردم یاریگر شبکه بهداشت باشند
رئیس شبکه بهداشت و درمان قرچک نیز در این جلسه گفت: پیشگیری مهمترین راه مقابله با ویروس کرونا است، همه ادارات باید در امر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی یاریگر شبکه بهداشت باشند تا بتوان بر آن غلبه کرد.
دکتر حسین لیاقتدار افزود: شایع‌ترین علامت بیماری کرونا شامل تب، سرفه و تنگی نفس است که باید نسبت به آن حساس باشیم، وقتی ویروس کرونا وارد ریه می‌شود اگر به موقع درمان صورت بر روی آن صورت نگیرد، ممکن است تمام سلول‌های ریه را از بین ببرد.
وی اظهار کرد: گروه‌های سنی حساس به این بیماری شامل زنان باردار، افراد دارای مشکلات زمینه‌ای از جمله دیابت و سالمندان بالای ۶۰ سال سن به دلیل ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن هستند که باید مراقبت بیشتری از آنان صورت گیرد.
قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.