حبیب‌الله شیوخی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این مادران باردار در روستاهای «آرپاچایی» و «آق‌اطاق» در منطقه سخت‌گذر و دورافتاده «اوریات» بخش تخت سلیمان تکاب گرفتار کولاک شدید شده و به علت مسدود بودن جاده قادر به اعزام به بیمارستان نبودند.

وی با بیان اینکه این مادران باردار باید سریع به بیمارستان منتقل می‌شدند، اظهارداشت: راهداران معدن «آهن‌آجین» و کارخانه طلای زرشوران تکاب از ساعت ۹ صبح روز گذشته، به منطقه اعزام شده و عملیات بازگشایی محور را آغاز کردند.

وی بیان کرد: راهداران کارخانه طلای زرشوران پس از ۱۲ ساعت و با وجود کولاک شدید بیش از ۵۰ کیلومتر از راه دسترسی این روستاها را برف‌روبی و بازگشایی کردند.

دبیر ستاد مدیریت بحران تکاب ادامه داد: تیم‌های پزشکی و پرستاری شبکه بهداشت و درمان و امدادگران هلال احمر این شهرستان نیز که از صبح دیروز همراه راهداران به این روستاها اعزام شده بودند، پس از بازگشایی مسیر ساعت هشت شب به این روستاها رسیدند.

شیوخی افزود: نیروهای شبکه بهداشت و درمان و هلال احمر تکاب با ۲ دستگاه آمبولانس این سه مادر باردار را نیمه‌شب گذشته در صحت و سلامت کامل به بیمارستان شهدای تکاب منتقل کرده و تحت درمان قرار دادند.

وی با بیان اینکه هم‌اینک حال مادران باردار و نوزادان مساعد است، گفت: پس از نجات مادران باردار، راه دسترسی منطقه اوریات تکاب دوباره به علت کولاک شدید مسدود شد و رییس شبکه بهداشت و درمان به همراه کادر درمانی این شهرستان موفق به بازگشت به تکاب نشده و شب را در روستای آق‌اطاق سپری کردند.

شیوخی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲ عملیات امداد و نجات توسط تیم‌های ستاد مدیریت بحران تکاب در محورهای روستایی تکاب با موفقیت انجام شد و علاوه بر این مادران باردار، پنج نفر از نیروهای سپاهی بیجار نیز از میان برف و کولاک نجات یافتند.

تکاب از شهرهای سردسیر کشور است که در منطقه‌ای سردسیر و کوهستانی در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است و دارای جادههای سخت‌گذر و برف‌گیر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.