امید بهزاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در تماسی با مرکز فوریت‌های پزشکی مشخص شد که این مادر باردار که ۱۷ سال سن داشت و هفته ۲۵ بارداری خود را سپری می‌کرد، دچار درد شدید زایمان شده است.

وی با اشاره به مسدود بودن راه دسترسی این روستا به خاطر بارش برف و کولاک شب گذشته اضافه کرد: برای امدادرسانی به این مادر باردار چهار تیم شامل سلامت مادران باردار، پزشکی، مامایی و راهداری به این روستا اعزام شدند.

وی افزود: به دلیل کولاک شدید انتقال همه تیم‌ها به این روستا ممکن نبود و ابتدا تیم مامایی پس از یک ساعت پیاده‌روی و همکاری اهالی روستا خود را به روستا رسانده و عملیات سرم‌تراپی و کمک به مادر را انجام دادند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: این مادر باردار سپس به سه راهی چومل منتقل و با استفاده از آمبولانس به بیمارستان امام خمینی(ره) این شهرستان منتقل شد که بلافاصله تحت مداوا و درمان تیم پزشکی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: با توجه به فوت جنین در رحم مادر اگر امدادرسانی و انتقال سریع این مادر به مراکز بیمارستانی صورت نمی‌گرفت احتمال داشت که جان مادر نیز به خطر بیفتد. 

وی افزود: طبق اعلام پزشکان وضعیت سلامتی این مادر هم‌اکنون رو به بهبود است و در بخش زنان بیمارستان امام خمینی(ره) تحت مراقبت و درمان قرار دارد.

بر اثر ورود ۲ سامانه بارشی در اوایل هفته جاری بارش برف و کولاک بسیاری از مناطق آذربایجان‌غربی را فرا گرفت که موجب بارش برف و کولاک و مسدود شدن راه ارتباطی چندین روستای این شهرستان شد.

روستای سخت‌گذر و کوهستانی «چومل» در بخش خلیفان مهاباد و در فاصله ۶۰ کیلومتری غرب این شهر واقع شده است.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و دارای یک بیمارستان، ۶۵ خانه بهداشت، ۹ مرکز سلامت روستایی، پنج مرکز شهری و بیش از ۲۰۰ مطب خصوصی با پروانه فعالیت است.

بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی امام خمینی(ره) مهاباد تنها بیمارستان این شهرستان به شمار می‌رود که علاوه بر خدمات‌دهی به بیماران این شهرستان به دیگر بیماران شهرهای جنوبی استان آذربایجان‌غربی نیز خدمات درمانی و پزشکی ارایه می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.