به گزارش ایرنا، پیروز حناچی روز شنبه در حاشیه بهره برداری از پل روگذر شهید نوروزی بر روی بزرگراه شهید چمران در جمع خبرنگاران به مفاد تفاهم‌نامه امضا شده بین شهرداری و سازمانی عراقی در خصوص مشارکت در مراسم اربعین حسینی اشاره کرد و ادامه داد:  شهرداری پایتخت برای کمک به مسئولان عراقی در مراسم اربعین حسینی با رویکرد و نگاهی فرهنگی و مردمی حضور می‌یابد.

وی یادآورشد: در مورد مراسم اربعین حسینی، نگاه ما مانند نمایش عطر سیب خواهد بود و مردم در آن مخاطب هستند.

حناچی یکی از مشکلات پیاده روی اربعین را نظافت مسیرهای عبور زائران برشمرد و اضافه کرد: شهرداری در این مراسم این زمینه را فراهم کرده است؛ به هر میزان که این مسیر پاکیزه باشد همه از آن بهره مند خواهند بود.

شهردار تهران گفت: ماموریت شهرداری در این موضوع فرهنگی است و در تلاشیم به شکل مردمی و برای ترویج فرهنگ نریختن زباله انجام شود.

وی در ادامه در خصوص هزینه پیش بینی شده در شهرداری برای مراسم اربعین نیز بیان کرد:‌ بخشی از چهار گلوگاه مرزی ما در اختیار شهرداری های مناطق تهران است و در آنها مستقر می‌شوند؛ تعدادی هم به عنوان کمک مراجعه می‌کنند و مطابق مصوبه شورای شهر در خصوص هزینه ها اقدام می‌شود.

به گزارش ایرنا امروز در جریان تبادل تفاهم نامه شهرداری تهران و سازمان عراقی لواء الخدمه الحسینی اعلام شد که ۱۰ هزار نفر از کارکنان شهرداری و نیروهای داوطلب مردمی برای پاکسازی و جمع‌آوری زباله‌های مسیر پیاده‌روی نجف تا کربلا به مناسبت اربعین حسینی عازم عراق می‌شوند. 

روز تهران فرصتی برای معرفی ارزش های پایتخت

وی در پاسخ به پرسشی درباره برنامه های روز تهران نیز اظهارداشت: در تلاشیم تا ارزش هایی از تهران را که مورد توجه قرار نمی‌گیرد یا کسی آنها را ارزش نمی داند، یادآوری کنیم و برای هر روز طی یک هفته برنامه های متفاوتی حول ارزش های پایتخت خواهیم داشت.

برخورد با پیمانکاران دخیل در موضوع نام شهدا جریان دارد

شهردار تهران در خصوص برخورد با برخی پیمانکاران دخیل در حذف نام شهدا از معابر شهری نیز پایتخت گفت: این بخشنامه برای روز چهارشنبه هفته قبل بود و پس از آن با تعطیلی آخر هفته مواجه شدیم، از همین رو طی روزهای آتی اجرای آن تداوم می یابد.

ساختمان های ارزشمند پایتخت موزه می شوند

حناچی با اشاره به تفاهم نامه امضا شده میان شهرداری و وزارت امور خارجه گفت: تفاهم‌نامه شهرداری با وزارت امور خارجه در خصوص اجرای مصوبه سال ۸۲ دولت است که در آن شهرداری تهران موظف شده بود به میدان مشق به عنوان یک فضای شهری توجه کند تا مجموعه موزه های جمهوری اسلامی در این محدوده شکل یابد.

وی افزود: در محدوده میدان مشق موزه ملک، ایران باستان و موزه عبرت، پست و دوران اسلامی را داریم و باقی فضاها بناست که به مکان هایی با قابلیت موزه‌ای تبدیل شوند.

حناچی اضافه کرد: ساختمان های قدیمی که اکنون کاربری اداری دارند اما سابقه موزه‌ای ندارند، مانند نخستین ساختمان شرکت نفت ایران را که در همین محدوده داشته ایم، بناست به عنوان موزه فعالیت کند.
تهرام/۳۰۰۱// ۱۰۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.