امام خمینی با اشاره به اینکه تنها محکوم کردن رژیم صهیونیستی کافی نیست تاکید کردند که اگر مسلمین نشستند تا امریکا برای آنها کاری کند این قافله تا ابد لنگ خواهد بود.

به گزارش خبرنگار جماران، امام خمینی (س) در بیست و پنجم آذر ماه سال 60 در دیدار با کارکنان و مسئولان قضایی با اشاره به اینکه دولت های اسلامی منشأ گرفتاری های اساسی مسلمین هستند، فرمودند:

 

"مسلمان ها ننشینند که حکومتهاشان برایشان عمل بکنند و اسلام را از دست صهیونیسم نجات بدهند. ننشینند که سازمان های بین‌المللی برای آنها کار بکند. ملت ها خودشان باید قیام کنند در مقابل اسرائیل. ملت ها باید خودشان قیام کنند و  حکومت های خودشان را وادار کنند که در مقابل اسرائیل بایستند و اکتفا نکنند به محکوم کردن. همان هایی که با اسرائیل عقد اخوت هم دارند، آنها هم محکوم می‌ کنند اسرائیل را، لکن یک محکومیتی که با صورت جدی و به حسب واقع شوخی است. اگر مسلمین نشستند که امریکا برای آنها کار بکند یا دست نشانده‌های امریکا برای آنها کار بکند، این قافله تا ابد لنگ خواهد بود. یکی از روزهایی که برای وحدت مسلمین؛ مسلمین آگاه، از سال های طولانی انتخاب کردند، مسئله این است که به اعیاد از قبیل مولود رسول اکرم و سایر موالید و سایر ایام‌ اللّه‌ مردم احترام قائل بشوند و اجتماع کنند در محافل و موجب تحکیم وحدت آنها بشود.

 

صحیفه امام؛ ج 15، ص 263

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.