شهردار تهران روز شنبه در حاشیه بهره‌برداری از این پروژه در جمع خبرنگاران گفت: امروز یک دسترسی جدید به منطقه ولنجک، دانشگاه شهید بهشتی، محقق اردبیلی ایجاد شد و امیدواریم از حجم گلوگاه مقابل نمایشگاه در چمران کاسته شود.

وی با بیان اینکه بخشی از ترافیک به ضلع شمالی منتقل می شود، یادآورشد: همزمان با افتتاح این مجموعه عرض بولوار رشیدالدین فضل الله هم افزایش یافته است.

حناچی با بیان اینکه این کار با همکاری مجموعه نمایشگاه بین المللی اجرا شده است، اظهارداشت: امیدواریم یکی از گره های ترافیکی چمران به خصوص در پیک ترافیکی صبح و عصر باز شود.

شهردار تهران گفت: قدم های بعدی هم تاثیرگذاری بر بزرگراه یادگار امام است که در ساعات پیک ترافیکی در آن خیلی گره داریم.

وی خاطر نشان کرد: با همکاری دستگاه های مرتبط در تلاش برای بازگشایی گره های ترافیکی هستیم.

حناچی به مفاد تفاهم نامه های امضا شده با وزیر امور خارجه و مسئولان عراقی در خصوص پیاده روی اربعین اشاره کرد و ادامه داد: تفاهم نامه شهرداری با وزارت امور خارجه در خصوص اجرای مصوبه سال ۸۲ دولت بود که در آن شهرداری تهران  موظف شده بود که به میدان مشق به عنوان یک فضای شهری توجه و مجموعه موزه های جمهوری اسلامی در این محدوده شکل پیدا کند.

شهردار تهران گفت: در این محدوده موزه ملک،  ایران باستان و موزه عبرت، پست و دوران اسلامی را داریم و باقی فضاها بناست که تبدیل به مکان هایی با قابلیت موزه ای شوند.

وی اضافه کرد: ساختمان های قدیمی که اکنون کاربری اداری دارند اما سابقه موزه ای دارند، مانند نخستین ساختمان شرکت نفت ایران را که در همین محدوده داشته ایم، بناست به عنوان موزه فعالیت کند.

حناچی اعلام کرد: در مورد اربعین نیز نگاه ما، مانند نمایش عطر سیب خواهد بود و در آن مخاطب مردم هستند و تلاش می کنیم تا تمامی گروه هایی که برای راهپیمایی اربعین می روند یک ماموریتی را داشته باشند که در آن علاوه بر زیارت امام حسین(ع)، به عزاداری را اعتلا ببخشند.

شهردار تهران یکی از مشکلات پیاده روی اربعین را نظافت بر شمرد و گفت: ماموریت شهرداری در این موضوع فرهنگی محسوب است که به شکل مردمی انجام می شود.

وی افزود: شهرداری فقط در این مراسم زمینه را فراهم کرده است و به هر میزان که این مسیر تمیز و نظیف باشد همه از آن بهره مند خواهند بود.

حناچی در خصوص برخورد با برخی پیمانکاران دخیل در حذف نام شهدا از معابر شهری پایتخت یادآورشد: این بخشنامه برای روز چهارشنبه هفته قبل بود و پس از آن با تعطیلی آخر هفته مواجه شدیم، از همین رو طی روزهای آتی منتظر اجرای آن هستیم.

شهردار تهران در ادامه در خصوص هزینه پیش بینی شده در شهرداری برای مراسم اربعین گفت: بخشی از چهار گلوگاه مرزی ما در اختیار شهرداری های مناطق هستند و در آنها مستقر می شوند و تعدادی هم به عنوان کمک مراجعه می کنند و مطابق مصوبه شورای شهر در خصوص هزینه ها اقدام می شود.

وی در ارتباط با برنامه های روز تهران نیز اظهارداشت: در تلاشیم تا ارزش هایی از تهران را که مورد توجه قرار نمی گیرد یا کسی آنها را ارزش نمی داند، یادآوری کنیم و برای هر روز طی یک هفته برنامه های متفاوتی حول ارزش های پایتخت خواهیم داشت.

تهرام/۳۰۰۱//۱۳۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.