حامد دارابی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهارداشت: ثبت نام متقاضیان برای حضور در راهپیمایی اربعین از یکم شهریور ماه در سامانه سما آغاز شده و تاکنون هفت هزار و ۴۰۴ نفر از مردم استان کرمانشاه برای حضور در راهپیمایی اربعین نامنویسی کرده اند.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه با بیان اینکه ۱۸ دفتر زیارتی فعال در استان کرمانشاه کار نام نویسی زائران را انجام می دهند، گفت: زائران می توانند با مراجعه به سامانه سما و پرداخت ۲۲ هزار تومان کار ثبت نام خود برای حضور در راهپیمایی اربعین انجام دهند؛ هزینه نام نویسی از طریق دفاتر زیارتی ۲۵ هزار تومان است.

دارابی عنوان کرد: زائران برای حضور در راهپیمایی آیین اربعین حسینی باید هنگام مراجعه به پایانه های مرزی گذرنامه معتبر و برگه نام نویسی در سامانه سما را همراه خود داشته باشند.

روزانه ۱۷۰ زائر از طریق مرز خسروی عازم عراق می‌شوند

رئیس قرارگاه ویژه اربعین حسینی در مرز خسروی نیز روز گذشته از تردد زوار کربلا از این مرز طی چند روز گذشته خبر داد و گفت: روزانه بیش از ۱۵۰ تا ۱۷۰ زائر کربلا از مرز خسروی عبور کرده‌اند.

جعفر همتی افزود: در مجموع شمار زائران عبور کرده از مرز خسروی از روز بازگشایی (۱۵ شهریور) تاکنون به بیش از یک هزار و ۴۰۰ نفر رسیده است.

به گفته رئیس قرارگاه ویژه اربعین حسینی در مرز خسروی، بیشترین مراجعه زوار به مرز خسروی به شکل انفرادی بوده و در مجموع چهار کاروان نیز از این مرز عبور کرده اند.

همتی تاکید کرد که امنیت تردد زوار در آنسوی مرز خسروی بطور کامل برقرار شده و امکانات و تجهیزات لازم برای سهولت عبور و تردد زوار از این مرز فراهم است.

مرز خسروی به عنوان نزدیکترین مسیر عبور زوار عتبات‌عالیات به عراق مطرح بوده که بعد از سالها انتظار ۱۵ شهریور امسال با حضور وزرای کشور ایران و عراق بازگشایی شد، به همین جهت مسئولان استان تمام تلاش خود را برای میزبانی هرچه بهتر از زوار به کار گرفته اند.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد پایتخت کشور عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا  ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد، عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز  شد و در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.
۸۰۶۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.