نخست‌وزیر عراق در پی وقوع حادثه ازدحام و جان باختن زائران در مراسم عزاداری عاشورای حسینی (ع) در کربلا، برای پیگیری امور وارد این شهر شد. همچنین به دلیل وقوع این حادثه، در این استان سه روز عزای عمومی اعلام شد.

به گزارش جماران، عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد، حادثه‌ای که بر اثر ازدحام روز عاشورا در شهر کربلا رخ داد، پیگیری می‌شود و مسؤولان ارشد برای اجرای اقدامات لازم در این باره، در آماده‌باش قرار دارند.

وی افزود: از همان لحظات نخستین حادثه در آستان حرم حضرت امام حسین و حضرت عباس علیهما السلام اقدامات و همه تصمیمات اتخاذ شده را به همراه نیروهای امنیتی، وزارت بهداشت و مقامات محلی مورد پیگیری قرار دادیم.

عبدالمهدی در ادامه گفت، مسؤولان ارشد دولتی و امنیتی و مقامات استان به محل حادثه و بیمارستان‌ها رفتند و با اقدامات مطلوب به منظور کنترل اوضاع و درمان زخمی‌ها با زائران و اهالی همکاری داشتند.

همچنین دفتر نخست‌وزیر عراق اعلام کرد، عبدالمهدی برای رسیدگی به این حادثه وارد کربلا شد و با آسیب‌دیدگان در بیمارستان "الحسین" در کربلا ملاقات کرد.

 در این راستا، یک منبع عراقی به روسیا الیوم گفت، در میان کشته‌شدگان حادثه کربلا هیچ شخص خارجی وجود ندارد و همه آنها از اهالی عراق هستند.

وی افزود، شایعات درباره وجود افراد خارجی در میان قربانیان صحت ندارد.

پیش از این هم وزارت خارجه عراق اعلام کرده بود که به تماس‌های خود با مسؤولان محلی برای اطلاع از اینکه در میان کشته‌شدگان، اشخاص خارجی وجود دارند یا خیر، ادامه می‌دهد.

همچنین بنا به درخواست استاندار کربلا، رئیس شورای این استان و با موافقت نخست‌وزیر عراق، در کربلا امروز (چهارشنبه) به دلیل وقوع حادثه در روز عاشورا، سه روز عزای عمومی اعلام شد.

بر اساس آمار نهایی وزارت بهداشت عراق از آسیب‌دیدگان روز عاشوراء، ۳۱ تن جان باخته و ۱۰۲ تن دیگر نیز زخمی شده‌اند که برخی از آسیب دیدگان پس از درمان، بیمارستان را ترک کردند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.