به گزارش ایرنا، بهمن خطیبی روز یکشنبه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذای قرچک پیرامون اینکه سودجویان از کدام خلاها برای این اقدام استفاده می کنند و اینکه فرمانداری به عنوان عالیترین دستگاه شهرستان تاکنون برای مقابله با این خلاف چه اقداماتی انجام داده است توضیحی نداد.
وی در عین حال به شهرداری و اداره فاضلاب قرچک دستور داد موضوع ساماندهی فاضلاب سرازیر شده به زمین های پائین دستی و روستاهای جنوب قرچک را در دستور جدی خود قرار دهند و تا زمانی که پروژه فاضلاب قرچک راه اندازی نشود، با اقدامات سریع، جدی و پیشگیرانه از بروز برخی از مشکلات پیشگیری نمایند.
خطیبی تأکید کرد: مسئولان دستگاه های ذیربط موظفند تا از ادامه فعالیت سودجویانی که نسبت به آبیاری اراضی کشاورزی با فاضلاب خام اقدام می کنند جلوگیری کرده و با آن ها برخورد نمایند.
وی از شهرداری، شبکه دامپزشکی و جهاد کشاورزی خواست تا با برگزاری جلسات مشترک، برای مقابله با آبیاری با فاضلاب، راهکارهای قابل اجرا ارائه نمایند.
خطیبی با بیان اینکه استفاده از فاضلاب در آبیاری اراضی کشاورزی، باعث به خطر افتادن سلامت انسان می شود ادامه داد: لازم است تا با برگزاری دوره های آموزشی برای کشاورزان، مخاطرات استفاده از فاضلاب خام در آبیاری به افراد گوشزد شود.
وی افزود: شبکه بهداشت و جهاد کشاورزی موظفند تا کشاورزان را نسبت به بیماری هایی که از راه آبیاری محصولات زراعی با فاضلاب به انسان منتقل می شود را آشنا نمایند.
فرماندار قرچک با تأکید بر لزوم راه اندازی کانون های سلامت محله و شورای سلامت روستاها گفت : در توسعه فعالیت شوراهای سلامت روستاها، دهیاران و ائمه جماعات نقش مهمی را ایفا می کند تا با بررسی مشکلات سلامت و امنیت غذایی روستائیان، موضوعات مهم در کارگروه شهرستانی مطرح و برای آن چاره ای اندیشیده شود.
وی همچنین از شبکه بهداشت و درمان و نظام پزشکی خواست تا با آرایشگاه هایی که وارد حوزه پزشکی می شوند برخورد جدی نمایند.
قرچک با 270 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.