جواد رحیمی مقدم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اراضی زراعی و باغی روستاهای چم شیر، چم روطه، چم جنگل، ظهیری و داربلوط به زیر آب رفته اند.
وی افزود: افزون بر 104 هکتار از اراضی زراعی و باغی این روستاها بین 70 تا 100 درصد خسارت دیده اند و قابل بهره برداری و احیا نیستند.
فرماندار سیروان یادآور شد: برآوردهای کلی از خسارت های وارده انجام ولی باید کارشناسان جهاد کشاورزی بررسی جزئیات خسارات وارده به اراضی زراعی و باغی را تکمیل کنند.
رحیمی مقدم در مورد پرداخت هزینه خسارت اراضی کشاورزی ساکنان این روستاها گفت: دولت مکلف به پرداخت خسارت های وارده به کشارزان این منطقه است.
وی اظهار داشت: تصمیم گیری نهایی برای چگونگی پرداخت خسارت های وارده به اراضی کشاورزی و نیز تملک این زمین ها به عنوان اراضی پایین دست سد سیمره بر عهده وزارتخانه های کشور، جهاد کشاورزی و نیرو است.
به گزارش ایرنا، سیل روزهای 11 تا 13 فروردین ماه امسال در استان ایلام به 19 هزار واحد مسکونی خسارت زد که 2 هزار واحد نیازمند بازسازی کامل هستند.
همچنین خسارت های بسیاری به تاسیسات زیربنایی ، جاده ها، پل ها و مزارع کشاورزی وارد کرد.
برای جلوگیری از سرریز سد سیمره کارشناسان و مسئولان وزارت نیرو تصمیم به رهاسازی مقادیر زیادی از آب این سد به اراضی پایین دست شدند تا ظرفیت سد سیمره برای پذیرش باران های آتی افزایش یابد.
رهاسازی آب سد سیمره و نیز بارش های تند سیلابی نیمه نخست فروردین ماه سال جاری باعث شد که تعدادی از اراضی کشاورزی منطقه عرب رودبار سیروان به زیر آب برود.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.