مهدی عباسپور روزشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همچنین در 6هزار و 60 هکتار از دشت های منطقه احمدی حاجی آباد ردیابی انجام شد.
وی ادامه داد: بخش شرقی حاجی آباد شامل ناحیۀ فارغان و احمدی مانند دیگر مناطق شرق هرمزگان (رودان و میناب) دارای خاک حاصلخیز و منابع آب شرب بوده و کشاورزی رونق فراوانی دارد.
به گزارش ایرنا، جدیدترین ریزش دسته های ملخ صحرایی بالدار از شرق بندرعباس، میناب، رودان و حاجی آباد گزارش شده است.
در اطلاعات منتشره سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان وسعت زمین های کشاورزی این استان 156هزار هکتار با تولید سالانه دو میلیون و 340هزار تن محصول زراعی و باغی اعلام شده است.
در اطلاعات منتشره وزارت جهاد کشاورزی آمده است: با تشکیل ستاد مرکزی مبارزه با ملخ های بالدار صحرایی در سازمان حفظ نباتات کشور و همچنین استانهای مورد حمله این آفت شامل هرمزگان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و فارس، از اواخر بهمن ماه سال گذشته تاکنون همه فعالیت ها به صورت متمرکز درحال انجام است.
براساس اطلاعات منتشره سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان نیز وسعت زمین های کشاورزی این استان 156هزار هکتار با تولید سالانه دو میلیون و 340هزار تن محصول زراعی و باغی اعلام شده است.
در این اطلاعات با اشاره به ریزش دهها دسته چند صد میلیونی ملخ های بالدار صحرایی در شهرستان های هرمزگان آمده است: فعالیت هماهنگ، متمرکز و هم زمان کارشناسان مدیریت حفظ نباتات این سازمان با گروه های دیده بان و مبارزه تاکنون از ورود این آفت خطرناک به مزارع و باغ های این استان جلوگیری کرده است.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.