به گزارش ایرنا،بهبود علیزاده روز دوشنبه در جلسه شورای توسعه کشاورزی خلخال افزود: در سال زراعی جاری 10 هزار و 20 هکتار از زمین های کشاورزی آبی و دیم این شهرستان زیر کشت گندم قرار گرفته بود که با توجه به سرمازدگی بهار امسال پیش بینی می شود گندم برداشت شده از مزارع منطقه 20 درصد نسبت به سطح زیر کشت کاهش داشته باشد.
وی با اشاره به شروع برداشت گندم در مناطق گرمسیری منطقه از آمادگی مراکز خرید خبرداد و اضافه کرد: خرید محصول در این مراکز به قیمت تضمینی انجام خواهد شد.
علیزاده گفت: برای حمایت از تولید کنندگان و بهره برداران بخش کشاورزی در فصل کشت مدیریت جهاد کشاورزی اقدام به تهیه و توزیع 200 تن کود و بذر اصلاح شده گندم در اختیار کشاورزان قرار داده و با برگزاری دوره های آموزشی مختلف در جهت افزایش راندمان تولید و کاهش تلفات محصول تلاش کرده است.
مدیر جهاد کشاورزی خلخال افزود: گندم تولیدی بخش خورش رستم از بهترین ومرغوبترین نوع گندم تولیدی کشور بوده و با اختلاط آن با گندم های تولیدی مناطق دیگر استان اردبیل کیفیت آرد تولیدی نیز ارتقا پیدا می کند.
به گفته وی، با هدف دست یابی به اهداف اصلاح الگوی کشت و جایگزینی ارقام مقاوم در مقابل سرما در باغ ها نیز امسال اقدام به تهیه و توزیع 100 هزار بوته گل محمدی، بیش از 15 هزار اصله نهال شناسنامه دار میوه ، 3 هزار و 200 اصله نهال گردوی چند لر و نیز صدور مجور موافقت اصولی برای احداث وراه اندازی چهار واحد کشت محصولات گلخانه ای در این شهرستان شده است.
در این جلسه احمد قنبری معاون سیاسی وامنیتی فرماندار خلخال نیز بر تسهیل و افزایش سرعت عمل در اعطای تسهیلات بانکی از محل اعتبارات اشتغال فراگیر و پایدار پایدار روستایی به متقاضیان تاکید کرد .
خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل واقع است.
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.