به گزارش ایرنا ، بهمن خطیبی روز یکشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی قرچک که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: شرایط اقتصادی امروز جامعه باعث شده تا مردم رغبت کمتری به خرید کتاب داشته باشند لذا باید با تقویت کتب کتابخانه ها ، مردم را به مطالعه تشویق کرد.
وی افزود:فضای کتابخانه‌ای موجود در شهرستان ، پاسخگوی نیاز مطالعاتی شهروندان نیست و ساخت و آماده‌سازی فضای کتابخانه‌ای باید در اولویت انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان قرچک قرار گیرد.
سرپرست فرمانداری شهرستان قرچک گفت: با وجود آن که امروز استفاده از کتاب های دیجیتال در فضای مجازی به دلیل در دسترس بودن در حال افزایش است ولی این حقیقتی است که این ابزار به هیچ عنوان نمی تواند جای کتاب فیزیکی را برای مطالعه بگیرد.
وی اظهارداشت :کتابخانه‌های فعلی قرچک چندان پاسخگوی نیازهای اطلاعاتی مردم نیست.

*ثبت‌نام رایگان از شهروندان قرچکی در هفته کتاب و کتاب‌خوانی
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان قرچک در این جلسه از ثبت نام رایگان شهروندان علاقمندان به عضویت در کتابخانه های عمومی همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد.
آمنه بیات گفت: بیست و ششمین هفته کتاب و کتابخوانی جمهوری اسلامی با شعار حال خوش خواندن از 24 تا پایان آبان ادامه دارد که به دلیل تعدد برنامه های پیش بینی شده ، اجرای این برنامه ها در قرچک از روز 19 آبان آغاز شده است.
وی با اشاره به ویژه برنامه های هفته کتاب شهرستان قرچک افزود: ثبت‌نام رایگان از شهروندان، برگزاری جلسات نقد و بررسی، برگزاری کلاس آموزشی مهارت‌های زندگی، نشست‌های کتاب‌خوانی، مسابقات کتاب‌خوانی و نقاشی ویژه کودکان و نمایشگاه‌های موضوعی از برنامه‌های هفته کتاب شهرستان قرچک خواهد بود.
بیات اظهارداشت: در حال حاضر 4 کتابخانه عمومی شهری با دارا بودن 81 هزار جلد کتاب ، پذیرای علاقمندان به کتاب و کتابخوانی است.
وی گفت: 7 هزار و 174 نفر عضو فعال کتابخانه های عمومی شهرستان قرچک هستند که از این تعداد 2 هزار و 905 نفر را آقایان و 4 هزار و 269 نفر را بانوان تشکیل می دهند.
رئیس کتابخانه های عمومی قرچک اظهار داشت : با توجه به این که هر 25 هزار نفر جمعیت به یک باب کتابخانه نیاز دارند ، قرچک به 8 کتابخانه دیگر نیاز دارد.
قرچک با 270 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.