به گزارش ایرنا، مریم آذرشب روز دوشنبه در نشست طرح ملی گفت و گوی خانوده افزود: طرح ملی گفت و گوی خانواده با هدف آموزش و ترویج مهارت های زندگی از طرح های مهم و تاثیر گذار معاونت امور زنان رئیس جمهوری است که با اجرای آن تلاش می شود گفت وگو به نهاد خانواده بازگردانده شود.
وی اضافه کرد: دولت برای هم افزایی، همگرایی و استحکام بنیاد خانواده برنامه های خوبی در نظر دارد که طرح گفت وگوی ملی خانواده ها یکی از آنهاست و تلاش می شود در این طرح خانواده به عنوان کوچک ترین نهاد اجتماعی مشکلات و مسائل را به روش مشورتی و تسهیل گری حل و فصل کند.
آذرشب گفت: اتفاقات خوبی در حال شکل ‌گیری است که مستلزم همفکری و هم‌اندیشی آحاد جامعه بویژه قرارگیری جوامع محلی در کنار قشر تحصیلکرده است.
مدیرکل امور بانوان استانداری بوشهر تاکید کرد: باید با آگاهی بخشی، مهارت افزایی و آموزش مهارت و قدرت 'نه' گفتن و افزایش توانایی تعامل و گفت وگو را به کودکان آموزش دهیم تا درمسیر درست زندگی قرار گیرند.
دبیر طرح ملی گفت و گوی خانواده در استان بوشهر گفت: بی تفاوتی های اجتماعی در جامعه بسیار آسیب ‌زاست و تلاش داریم در قالب این طرح 'گفت و گو' را که در گذشته ایرانیان بسیار پررنگ و کارآمد بوده، بازاحیا شود.
اسماعیل حسام مقدم افزود: به دنبال سلطه شبه ‌مدرنیسم بر پیکره جامعه، تاثیر آن بر خانواده به مراتب پررنگ تر از سایر نهادهای اجتماعی بوده و هدف ما از اجرای طرح ملی گفت وگوی خانواده توانمندسازی قشرهای مختلف جامعه برای گفت و گو به صورت شفاف و ارج‌ بخشی به 'شان حضور' است.
وی ادامه داد: کلیت طرح تئسط انجمن جامعه ‌شناسی ایران نوشته شده و یکی از برتری های آن، دخالت نگاه جامعه ‌شناسانه است که در آن محوریت از فرد به سمت اجتماع است.
حسام مقدم اضافه کرد: در فاز نخست طرح ملی گفت وگوی خانواده 40 نفر از قشرهای مختلف شامل روزنامه نگاران، دانشگاهیان، سازمان های مردم نهاد و حمایتی که بیشترین ارتباط را با نهاد خانواده دارند، به روش تسهیلگری 'گفت و گو' را در قالب هم‌اندیشی و هم ‌افزایی دنبال می کنند تا در فاز دوم با ورود به نهادها، دستگاه ها و خانواده ها به تعامل و گفت و گو جان تازه ای ببخشند.
وی یادآور شد: یکی از کاستی‌‌ های جامعه امروز، کمرنگ شدن روایت هاست که اگر این امر احیا شود بسیاری از مشکلات رنگ می بازد و باید بیاموزیم شنونده های منصفی باشیم.
مدیر طرح ملی گفت و گوی خانواده در استان بوشهر تاکید کرد: فضای مجازی تنها نقش پیام ‌رسان و به عبارتی رسانه هستند و نمی توانند عهده دار نقش گفت و گوی صادقانه و عمیق باشند.
وی تاکید کرد: باید باور شود که گفت و گو، حلال بسیاری از مشکلات امروز است.
7212/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.