به گزارش خبرنگار ایرنا هادی آشتیانی روز چهارشنبه در آیین پایانی هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی گلستان در محل تالار فخرالدین اسعد گرگانی با بیان اینکه برگزاری جشنواره از سه سال قبل به این نهاد واگذار شده است، اظهار داشت: امسال در بخش الکترونیکی جشنواره 328 هزار و 9 نفر شرکت کردند و مابقی در بخش مکتوب به رقابت پرداختند.
وی از افزایش مشارکت خانواده ها نیز خبر داد و گفت: امسال 22 هزار و 868 خانوار در این جشنواره شرکت داشتند.
آشتیانی با اشاره به رویکرد جدید نهاد کتابخانه های عمومی کشور نیز اظهار داشت: با برنامه ریزی انجام شده بنا داریم تا کتابخانه ها به پایگاه های فرهنگی اجتماعی تبدیل شود.
مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری گلستان نیز گفت: با وجود مشکلات حوزه فرهنگی، بخش های کمی و کیفی این جشنواره رشد خوبی داشته که نشان می دهد توجه به مساله کتاب و کتابخوانی در جامعه رو به رشد است.
عبدالرضا چراغعلی اظهار داشت: با توجه به تهدیدهای دشمن و تلاش برای آسیب رساندن به نسل جوان، برگزاری برنامه های فرهنگی اجتماعی هیچگاه تمام نمی شود وهر پایانی، آغازی بر موضوع و محوری جدید است.
وی همچنین به برنامه های هفته دولت در استان اشاره کرد و از بهره برداری و کلنگ زنی 2 هزار و 780 پروژه به این مناسبت و اشتغالزایی سه هزار و 770 نفر خبر داد.
رضا قوانلو مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی گلستان نیز با اشاره به رشد حدود 80 درصدی شرکت کنندگان در جشنواره امسال در قیاس با سال گذشته، گفت: حدود 31 هزار نفر در بخش های مختلف جشنواره هشتم با هم رقابت کردند که این تعداد سال گذشته 17 هزار نفر بود.
در پایان نفرات برتر هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در گلستان معرفی شدند:
** بخش نقاشی کودکان:
معصومه ابراهیمی از کلاله، مایسا امدادی از آق قلا، امیر نیک گفتار و فاطمه زهرا تیموری از مینودشت، آیدا نصیری از آزادشهر و فاطمه زهرا سمیعی پاقلعه از گرگان
** بخش کتابخوانی نوجوانان:
مریم رضائیان و مرتضی روحانی به ترتیب از بندرگز و آزادشهر
** بخش کتابخوانی بزرگسالان:
فهیمه کوهستانی از آزادشهر، مهسا بادی از بندرگز و صالح وزیری دوزین از گالیکش
** بخش کتابخوانی خانواده ها:
حسن حسینعلی از گرگان، زهرا نیازی از گمیشان، فاطمه دیلم محمدآبادی ازعلی آباد کتول و نفیسه صادقلو از رامیان
همچنین از روشندل 'نازنین زهرا میردلیر' از شهرستان کلاله، نیکوکار برتر و دستگاه و ارگان های همکار نیز قدر دانی شد.
جشنواره کتابخوانی رضوی بخشی از برنامه های جشنواره سراسری رضوی است.
3014/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.