مرتضی حاتمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا پیشنهاد کرد: خواندن کتاب و ترویج فرهنگ مطالعه و تلاش برای توسعه این فرهنگ تنها به برگزاری نمایشگاه های کتاب و یا هفته کتاب و کتابخوانی خلاصه نشود بلکه در تمام طول سال در جهت گرایش مردم به مطالعه و کتاب خوانی تلاش شود.
وی بر جذابیت کتاب خاص کودکان ونوجوانان اشاره کرد و گفت: کتاب هایی خواندنی، تازه و دارای اندیشه های اخلاقی و آموزشی برای بچه ها نوشته و با کیفیت مطلوب منتشر و در اختیار آنها قرار داده شود .
وی افزود:کتاب به عنوان یک رسانه و کالای فرهنگی از اهمیتی والا برخوردار است و جامعه کنونی نیازمند توسعه و ترویج و اعتلای فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین تمام اقشار به ویژه طیف وسیع کودکان و نوجوانان است.
این نویسنده و بازآفرین کتاب افزود: همواره سعی دارد در به گزینی،بازآفرینی و تالیف آثار مختلف فاکتورهایی چون مفاهیم انسانی، اخلاقی، تربیتی و آموزشی را به زبانی مناسب و تازه و با بهره گیری از عناصر بازنویسی و بازآفرینی و تالیف به جامعه هدف انتقال داده و التذاذ و شعف ادبی را در مخاطب تقویت کند.
حاتمی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین الملی کتاب تهران گفت: نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رویدادی بزرگ فرهنگی و فرصتی مناسب برای عرضه کتاب ها و محصولات تازه فرهنگی به علاقه مندان و موقعیتی مناسب برای دوستی بیشتر مردم با کتاب است.
وی تاکید کرد: کتابخوانی فرزندان باید از سنین کودکی آغاز شود و انجام رفتارهای مثبت پدر و مادر و اطرافیان در حوزه خرید و مطالعه کتاب نقشی موثر و سازنده در ترغیب کودکان به کتابخوانی دارد.
حاتمی توضیح داد: برگزاری نمایشگاه های کتاب فرصتی مغتنم و ارزنده برای والدین است که با حضور در این گونه نمایشگاه ها و در مقابل دیدگان بچه ها اقدام به خرید و سپس مطالعه کتاب کنند تا بچه ها نیز با الگوپذیری از والدین به سمت کتابخوانی گرایش پیدا کنند.
به گزارش ایرنا، حاتمی که از سال ۱۳۷۰ تاکنون حضوری جدی در عرصه فرهنگ و هنر و ادبیات کودک و نوجوان و بزرگسالان دارد تاکنون بیش از ۴۵ اثر در حوزه ادبیات کودک و نوجوان منتشر کرده است.
وی امسال به عنوان یکی از نویسندگان استان ایلام با 10 عنوان کتاب جدید که برای نخستین بار رونمایی می شوند در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور خواهد داشت.
32 هزار نفر در استان ایلام در 40 کتابخانه عمومی و هشت کتابخانه مشارکتی عضویت دارند که بیشتر این اعضا را زنان تشکیل می دهند که با احتساب این تعداد اکنون از هر 100 ایلامی پنج نفر در کتابخانه های عمومی عضویت دارند.
7172/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.