این برنامه درقالب بیست وپنجمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی با هدایت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شیراز با همکاری اداره ورزش و جوانان این شهرستان صورت می گیرد که بانوان ساعت 7 و 30 دقیقه بامداد سه شنبه 16 آبان در پیاده رو سلامت ایستگاه مترو شاهد شیراز تجمع می کنند.
همراه این بانوان، مسئول اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شیراز و کتابداران شیرازی حضور خواهند داشت و بنا به گفته سرپرست این اداره، پیاده روی همراه با برگزاری مسابقه و اهدای جوایز است.
فاطمه صفری راد سرپرست اداره کتابخانه های عمومی فارس روز دوشنبه به ایرنا گفت:‌ شرکت در این برنامه فرهنگی برای تمام بانوان آزاد است.
وی با دعوت از همه بانوان شیرازی برای شرکت در پیاده روی کتاب، هدف از برگزاری این برنامه را ضرورت توجه هرچه بیشتر بانوان به دو مقوله مهم مطالعه و ورزش کردن دانست.
صفری راد ادامه داد:‌ بانوان به عنوان قشر تأثیرگذار جامعه و مهم ترین فرد در خانواده باید کتاب خواندن و ورزش کردن را در دستور کار خود قرار دهند تا علاوه بر سلامت فکری و جسمی، کتابخوانی و ورزش در کودکان نیز نهادینه شود.
براساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی فارس،‌ شهر شیراز 29 و شهرستان شیراز 36 کتابخانه عمومی دارد.
بیست و پنجمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی با شعار «آینده روشن با خانواده کتابخوان» از شنبه بیستم آبان تا جمعه بیست و ششم آبان 96 در کشور برگزار می‌شود.
نخستین روز این هفته برابر با ۲۰ آبان‌ با عنوان «کتاب، اهالی قلم و رسانه»، یکشنبه ۲۱ آبان‌ «کتاب، فضای مجازی و جهان دیجیتال»، دوشنبه ۲۲ آبان‌ «کتاب و جامعه دانشگاهی»، سه‌شنبه ۲۳ آبان «کتاب، کودک و نوجوان، خانواده»، چهارشنبه ۲۴ آبان‌ «کتاب، کتابخوانی و کتابدار»، پنجشنبه «کتاب، ناشران، کتاب‌فروشان و اقتصاد» و آخرین روز این هفته «کتاب، حیات طیبه و انقلاب اسلامی» نام‌گذاری شده است.
1876/ 2027
خبرنگار :‌غلامرضا مالک زاده ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.