جواد زنجانی روز دوشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی اردبیل ، کتابخانه های عمومی را از مهم ترین دستگاه های موثر در توسعه فرهنگی و علمی دانست و گفت: در صورت ساخت کتابخانه در مناطق کم برخوردار اردبیل و روستاهای پرجمعیت شاهد رشد و شکوفایی استعدادهای علمی هنری - فرهنگی و ادبی کودکان ، نوجوانان و جوانان این مناطق خواهیم بود.
وی با دعوت از خیرین برای اهدای زمین و مشارکت در ساخت و تجهیز کتابخانه ها، افزود: این مشارکت موجب سهیم شدن خیرین در موفقیت آینده سازان جامعه شده و اجر اخروی و دعای خیر مردم و والدین کودکان را در پی خواهد داشت.
زنجانی بر هم افزایی و تعامل دستگاههای فرهنگی تاکید کرد و گفت: موفقیت در برنامه های فرهنگی، مستلزم همکاری و تعامل همه ارگان های مرتبط با حوزه فرهنگ است و این مهم نیز در انجمن کتابخانه های عمومی قابل تحقق است.
رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان اردبیل با اشاره به این که نیاز سنجی و شناسایی ذائقه های فرهنگی نسل امروز از مهم ترین اولویت های فرهنگی است تشریح کرد: با شناسایی کتاب ها ، برنامه ها و خدمات مورد علاقه کودکان و نوجوانان باید اشتیاق لازم برای کتابخوانی و مطالعه را در نسل نوپا ایجاد کنیم.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی کتابخانه های عمومی اردبیل ، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان نیز در این جلسه گفت: برای داشتن نسل آگاه باید کودکان را با لذت مطالعه و کتابخوانی آشنا کنیم.
رباب عزیزخانی افزود: ساماندهی کتابخانه ها در مدارس و مهدهای کودک از مهم ترین نیازهای فرهنگی فضاهای آموزشی است و کودکان باید در محیط آموزشی به مطالعه کتابهای غیردرسی همچون رمان های مفید، ترغیب و تشویق شوند.
وی ، دریافت بموقع و کامل نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی از درآمدهای شهرداری را موجب پشتیبانی بهتر از کتابخانه های عمومی دانست.
او اظهار کرد: برای داشتن کتابخانه های مجهز، غنی و شاداب و برگزاری برنامه های مفید، نیازمند منابع مالی کافی هستیم که نیم درصد تنها منبع تامین آنها است.
عزیزخانی با استقبال از مشارکت خیرین در ساخت و تجهیز کتابخانه های عمومی افزود: در صورت مشارکت خیرین و مسوولان ساخت کتابخانه در مناطق روستایی پرجمعیت در اولویت قرار دارد.
13 باب کتابخانه عمومی نهادی و هفت باب کتابخانه عمومی مشارکتی در اردبیل فعال است و در این کتابخانه ها به بیش از 17 هزار و 400نفر خدمات ارائه می شود.
امانت 6 ماهه کتابخانه های عمومی اردبیل بیش از 70 هزار نسخه است.
شهر اردبیل بیش از 500 هزار نفر جمعیت دارد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده:عارف شیرزاد
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.