جواد زاهدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه کودکان ارزشمندترین سرمایه ملی جامعه هستند، افزود: امروزه مطالبه ها و تعریف 'کودک' عوض شده است و برنامه ریزی های لازم باید متناسب با این تعریف ها انجام شود.
وی اضافه کرد: افتتاح کتابخانه سیار روستایی در تکاب و تجهیز کتابخانه مدرسه روستایی در اشنویه از مهم ترین برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان در هفته کودک سال جاری است.
وی اعلام کرد: برگزاری کارگاه های مختلف هنری با موضوع های عاشورایی، اجرای مسابقات کتابخوانی، تعزیه خوانی و برپایی خیمه با عناوین، نمادها و نشانه های عاشورایی از دیگر برنامه های هفته کودک در آذربایجان غربی به شمار می رود.
وی ادامه داد: برگزاری نشست های تخصصی، برپایی غرفه عرضه محصولات فرهنگی، برگزاری جلسات هم اندیشی کودکان با مسئولان اجتماعی، فرهنگی و سیاسی استان، عیادت از کودکان بیمار، تحت پوشش قرار دادن دانش آموزان روستایی توسط بخش مکاتبه ای آفرینش های ادبی نیز از برنامه های این هفته در این استان است.
به گزارش ایرنا از 15 تا 21 مهر ماه، هفته ملی کودک نامگذاری شده و شعار این هفته در سال جاری 'هر کودک نشانی از خداست ' انتخاب شده است.
به گزارش ایرنا 23 مرکز ثابت و 10 مرکز سیار، روستایی و پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آذربایجان‌غربی فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری، ادبی، دینی و علمی را در قالب 40 نوع برنامه با محوریت ترغیب کودکان و نوجوانان به مطالعه کتاب ارائه می کنند.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی با 60 هزار نفر عضو مشغول ارائه خدمات به کودکان و نوجوانان این استان است.
بر اساس تقسیم بندی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، گروه سنی 'الف' در کانون به /پیش از دبستان و اول ابتدایی/، گروه سنی 'ب' به /دوم و سوم ابتدایی/، گرده سنی 'ج ' به /چهارم و پنجم ابتدایی و اول راهنمایی/ و گروه سنی 'د' به /دوم راهنمایی تا سوم دبیرستان/ اختصاص می یابد.
7129/3072
** خبرنگار: توحید محمودپور ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.