هادی نوری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، یکی از مهمترین اهداف کتابخانه های عمومی در زمان حاضر را گسترش سخت افزاری امکانات نظیر سرانه فضای مطالعه در استان برشمرد و با بیان اینکه امروز به ازای هر 100نفر تنها80سانتی متر فضای مطالعه موجود است ضرورت تکمیل پروژه درحال احداث کتابخانه مرکزی رشت را خاطرنشان کرد.
وی یادآور شد: در صورت تکمیل این کتابخانه عمومی سرانه فضای مطالعه در استان با رشد چشمگیری به میزان یک متر و70سانتی متر خواهد رسید.
وی همچنین تزریق منابع مالی پایدار برای رفع نیازها و ارائه خدمات مناسب به مراجعان را از اصلی ترین دغدغه های اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان برشمرد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان به فعالیت های جنبی گستره کتابخانه های عمومی اشاره و تصریح کرد : کتابخانه های عمومی امروز با ایجاد بخش های مختلف نظیر بخش مستقل کودک و نوجوان، کافی نت و انجام فعالیت های فرهنگی به صورت جدی مروج فرهنگ مطالعه و خواندن در بین همه اقشار جامعه است.
نوری جلب و جذب والدین و فرزندان به کتابخانه ها را از اصلی ترین اهداف این نهاد ذکر کرد.
کتابخانه مرکزی رشت دارای هفت هزار و 600متر مربع زیربناست که از سال 84 عملیات ساخت آن آغاز شده و تاکنون 50درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. رشت 700 هزار نفر جمعیت ثابت دارد.
107کتابخانه عمومی در استان گیلان فعال است.
خبرنگار:ضامن**انتشار دهنده: بابایی
1881 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.