حجت الاسلام محمود اصغری روز پنجشنبه در نشستی با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل با بیان اینکه در حوزه های علمیه ، کتابهای ارزشمندی موجود است، خواستار خدمات نرم افزاری این اداره کل به کتابخانه حوزه های علمیه استان اردبیل شد.
وی بیان کرد:علما و مراجع تاکید خاصی بر حفظ و گسترش کمی و کیفی کتابخانه حوزه های علمیه داشته اند.
امام جمعه سرعین در بخش دیگری از سخنان خود با اظهار خرسندی از افتتاح کتابخانه عمومی روستای شایق، نقش کتابخانه های روستایی را در توسعه فرهنگی این مناطق، مهم و محوری دانست.
او اظهار کرد: با شناسایی روستاهای پرجمعیت و جذب خیرین کتابخانه ساز باید نسبت به احداث کتابخانه در این مناطق اقدام کرد.
حجت الاسلام اصغری ، کتابخانه عمومی حضرت ولیعصر (عج) سرعین را یکی از مراکز فرهنگی موفق این شهرستان برشمرده و گفت: برنامه های کتابخانه ای یکی از موفق ترین برنامه های فرهنگی اجرا شده هستند.
به گزارش ایرنا، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان نیز در این نشست گفت: حمایت ائمه جمعه استان از کتابخانه های عمومی از عوامل موفقیت این مراکز است.
رباب عزیزخانی افزود: ائمه جمعه به جهت نفوذ اجتماعی در بین آحاد مردم و مرجعیت در سطح جامعه، نقش مهمی در توسعه برنامه های فرهنگی دارند.
او با اشاره به مشارکت دولت، بنیاد علمی آموزشی قلم چی، خواهران خدادادی و آقای سودمند، (خیرین کتابخانه ساز از شهرستان سرعین و روستای شایق) در ساخت و تجهیز کتابخانه عمومی روستای شایق، کتابخانه را دارای نقشی غیر قابل انکار در توسعه فرهنگی جامعه دانست.
عزیزخانی با اعلام آمادگی در زمینه کمک نرم افزاری به کتابخانه حوزه های علمیه استان، قفسه های مناسب، رده بندی استاندارد، نرم افزار رایانه ای و کتابدار آموزش دیده را از جمله نیازهای اساسی هر کتابخانه غنی دانست.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.