یازدهم شهریور « روز ملی صنعت چاپ » نامگذاری شده است.
به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان روز پنجشنبه به نقل از ' امیر هلاکویی ' افزود: امکان عضویت بصورت رایگان ( کارت بها ) در کتابخانه های عمومی این استان به منظور تسهیل در استفاده از خدمات کتابخانه های عمومی زیر پوشش این نهاد مهیا شده است.
وی همچنین اظهارکرد: عرضه خدمات کتابخانه ای به عموم مردم یکی از اهداف اصلی کتابخانه هاست که با این امکان، افراد بیشتری می توانند از این خدمات بهره مند شوند.
هلاکویی خاطرنشان کرد: یکی از گروه های بزرگ استفاده کننده از کتابخانه های عمومی، کودکان و نوجوانان در مقاطع مختلف تحصیلی هستند که کتابخانه عمومی در کنار سایر خدمات کتابخانه ای، زمینه برگزاری کلاس های آموزشی و فعالیت های جنبی فراوانی را برای آنها فراهم می کند.
وی با بیان اینکه دلیل عدم گرایش مردم به مطالعه باید مورد بررسی قرار گیرد، گفت: کتاب و کتابخوانی باعث ارتقای بینش فکری و فرهنگی جامعه می شود و باید در زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی، نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنیم.
براساس استانداردهای موجود 35 درصد از جمعیت هر منطقه باید عضو کتابخانه‌های عمومی باشند که سرانه استان از این نظر تنها 4 درصد است.
هم اکنون 180 باب کتابخانه نهادی و 110 کتابخانه مشارکتی با فضایی معادل یکهزار و 300 مترمربع و 200 هزار نفر عضو در استان اصفهان فعال است.
ت/6994 / 2093 ** خبرنگار: آرزو فلاح ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.