به گزارش روز شنبه ایرنا از اداره کل کتابخانه های عمومی استان، متن این پیام به شرح ذیل است:
راهبرد مهم در معارف مقدس اسلام بویژه امامان معصوم رواج کتابخوانی و مطالعه در جامعه بوده است و برای رسیدن به این هدف و زمینه سازی آن باید راه هکارهای ترویج فرهنگ مطالعه به صورت ویژه فراهم شود.
وضعیت کتاب و کتابخوانی در ایران یکی از دغدغه های مهم رهبر معظم انقلاب در چند سال گذشته بوده است که ایشان همواره توجه جدی به کتاب و فرهنگ مطالعه داشته اند و در مناسبت های مختلف بیانات و رهنمودهای مهم و راهگشا در زمینه فرهنگ کتابخوانی و مطالعه ایراد فرموده اند. معظم له در این زمینه می فرمایند: یکی از عوامل مهم در سلامت فکری جامعه بویژه جوانان، کتابخوانی است و سلامت فکری توسط فرهنگ مطالعه تامین می شود. البته کتاب های خوب و راهگشا که از سوی متفکران و نویسندگان خوب تالیف شده و در اختیار ما قرار گرفته باید از آن استفاده کرد.
بحمدالله پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نشر کتب دینی، علمی و تاریخ بسیار چشمگیر بوده و رویکرد جامعه اسلامی به کتابخوانی بویژه در زمینه های جهان بینی، مبداء شناسی، امام شناسی و معاد شناسی تحول عظیمی داشته است.
امروز جوانان عزیز ما در زمینه شناخت ائمه معصومین از رشد و بالندگی بسیار بالایی برخوردار هستند و بلا تردید رشد فکری و اندیشه ورزی جوانان ایران در سایه کتابخوانی قابل مقایسه با سایر کشورهای اسلامی نیست.
تاثیر فرهنگ کتابخوانی در زمینه جلوگیری از چالش ها و آسیب های اجتماعی و ترویج اخلاق اسلامی نقش بی بدیلی در جامعه ایفا کرده است و اگر فرهنگ مطالعه در جامعه نهادینه شود و افراد بیشتر اوقات فراغت خود را به مطالعه کتاب سپری کنند قطعنا' ناهنجاریهای اجتماعی اجتماعی و فرهنگی به حداقل ممکن خواهد رسید.
برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی، فرصت مناسبی برای تقویت بنیان های اعتقادی نسل جوان در شناخت هرچه بهتر ائمه معصومین(ع) است.
تقویت بنیان های اعتقادی نسل جوان و خانواده ها از طریق کتاب و منابع مکتوب معتبر به برکت علمای بزرگ اسلام و دانشمندان اسلام شناس فرصت مناسبی را در جامعه ایجاد کرده است که می توان با برگزاری جشنواره کتابخوانی به شناخت عالمانه در ارتباط با ائمه معصومین و بزرگان دین، شرایط مطلوبی را فراهم کرد.
برگزاری جشنواره رضوی با هدف گسترش کتابخوانی در راستای ترویج فرهنگ رضوی و بهره مندی از سیره پاک ائمه معصومین (ع) بویژه حضزت امام رضا (ع) است. اجرای این برنامه ها، فعالیت های فرهنگی بسیار ارزشمندی است که از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور در حال برگزاری است.
امیدوارم با دقت بیشتر و اطلاع رسانی دقیق تر، شاهد استقبال آحاد جامعه، بویژه کودکان، نوجوانان، جوانان و خانواده های محترم جهت شرکت در این جشنواره باشیم.
همچنین عمران خودآموز مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام نیز در پیامی مردم را به شرکت در این جشنواره دعوت کرد.
این جشنواره در حوزه کتابخوانی برای هشتمین سال اوایل شهریورماه در ایلام برگزار خواهد شد.
7171/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.