علی فیروز روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه نحوه استفاده از کامپیوتر و اینترنت از جمله کلاس های کاربردی کتابخانه ها برای کودکان و نوجوانان است، افزود: داستان‎نویسی، نقاشی، خوشنویسی، طراحی و کاردستی نیز از جمله کلاس های آموزشی در بخش هنر کتابخانه‎های عمومی استان محسوب می شود.
وی افزود: امکان برگزاری کلاس های آموزشی رباتیک، زبان انگلیسی، کلاس های آموزشی و تقویتی درسی، کمک های اولیه و صنایع دستی در کتابخانه های مناطق روستایی نیز میسر شده است.
وی اضافه کرده است: کارگاه های قصه‌ گویی و فلسفه برای کودکان /فبک/، جمع‌خوانی، بلندخوانی و روخوانی کتاب نیز از جمله فعالیت های ترویجی مستمر کتابخانه‌های عمومی استان در ایام تابستان برای غنی سازی اوقات فراغت فرهنگ دوستان است.
به گزارش ایرنا تعطیلات تابستانی دانش آموزان فرصتی سازنده برای فعالیت های فرهنگی، علمی و هنری کودکان و نوجوانان بوده و کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی نیز به دنبال استفاده از این فرصت سه ماهه است.
در حالی که قبل از دولت تدبیر و امید 66 کتابخانه عمومی در آذربایجان غربی وجود داشت، دولت یازدهم با اولویت قرار دادن توسعه کتابخوانی در مناطق روستایی و محروم، تعداد کتابخانه ها را به 70 مورد رسانده است.
نهاد کتابخانه های عمومی این استان از طریق ارائه منابعی چون کتاب و نشریه، آموزش و نرم افزار از کتابخانه های مشارکتی حمایت می کند؛ 66 هزار نفر در استان در کتابخانه های عمومی و مشارکتی عضویت دارد که سهم کتابخانه های عمومی نزدیک به 57 هزار نفر عضو است.
7129/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.