مدیر کل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی گفت: بیش از 67 هزار نفر در کتابخانه های استان عضویت دارند.

علی فیروز در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی اظهار کرد: بالغ بر 67 هزار نفر در کتابخانه های عمومی استان عضویت دارند که در مدت 6 ماهه اول سال جاری بیش از 3 هزار جلد کتاب به امانت داده شده است.

وی در خصوص تعداد کتابخانه های موجود در استان خاطر نشان کرد: در مجموع در سراسر استان 107 کتابخانه موجود است که از این میزان 67 مورد از آن متعلق به نهاد کتابخانه استان بوده و 40 مورد باقی مانده به صورت مشارکتی با سایر ارگان ها و یا افراد است که مردم می توانند با عضویت در یکی از کتابخانه های استان از خدمات سایر کتابخانه استان نیز بهرمند شوند.

فیروز افزود: بالغ بر یک میلیون و پانصد جلد کتاب در کتابخانه سراسر استان موجود بوده که کتابخانه های استان بخش های مختلفی همچون بخش کودکان، بخش نوجوانان، بخش نشریات  و همچنین بخش گویا برای خدمات دهی برای نا بینایان  و بی سوادان اماده خدمات رسانی به علاقه مندان به کتاب در استان است.

مدیر کل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی در خصوص امکانات کتابخانه های استان بیان کرد: طی بررسی های صورت گرفته توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور کتابخانه های استان آذربایجان غربی از نظر امکانات و خدمات دهی به مردم رتبه دوم کشوری کسب کرده و با توجه به وضعیت مناسب کتابخانه های استان، کتابخانه های استان می توانند در صورت علاقه مردم کتابخوانی نیاز بیش از 2 برابر اعضای فعلی کتابخانه استان را به سایر هم استانی علاقه مند به کتاب را بر طرف کند.

وی در خصوص وضعیت استان در جشنواره کتاب و کتاب خوانی کشور تاکید کرد: هر ساله  آذربایجان غربی در این جشنواره حائز رتبه های برتری بوده و امسال نیز در این جشنواره 6 نفر از استان به عنوان برگیزیده گان این جشنواره معرفی شده اند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.