به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین خوش اقبال روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران کل کتابخانه های عمومی کردستان اظهار داشت: کتاب و کتابخوانی در جامعه نقش آگاه سازی دارد و هر جامعه ای که از این فرصت بهره گیرد در زمینه های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی توسعه می یابد.
وی با بیان اینکه توسعه فرهنگی پیش زمینه توسعه سایر بخش ها است، افزود: در این راستا نقش کتابخانه ها، دانشگاه ها و سایر مراکز فرهنگی پررنگ است و باید از ظرفیت های موجود در این حوزه ها بهره برد.
معاون استاندار کردستان تاکید کرد: این استان در زمینه های علمی و فرهنگی همواره پیشتاز است ولی مردم از مسئولان انتظار دارند زیرساخت های لازم برای توسعه این بخش ها را فراهم کنند.
خوش اقبال یادآور شد: مسئولان تلاش بیشتری در زمینه توسعه فرهنگی در استان داشته باشند و از تمام ظرفیت ها در راستای تقویت زیرساخت های علمی و فرهنگی بهره بگیرند.
وی با بیان اینکه با تغییر مسئولیت ها انتظار مردم برای خدمات رسانی بیشتر می شود، افزود: از مدیرکل جدید کتابخانه های عمومی استان انتظار می رود تقویت بخش کتابخوانی و حمایت از مولفان بومی را در دستور کار قرار دهد.
مشاور عالی نماینده ولی فقیه در کردستان نیز در این آیین با بیان اینکه سهم کردستان از حوزه انتشار کشور کم است، افزود: با توجه به تولید محتوای زیادی که داریم این تولیدات می تواند به تقویت بخش فرهنگ کمک کند.
حجت الاسلام مهدی فرزی ساخت کتابخانه امام خامنه ای را از ثمرات سفر رهبر معظم انقلاب به استان برشمرد و گفت: این کتابخانه بزرگترین منبع فقه شافعی و کلام است و انتظار داریم نهاد کتابخانه ها حمایت جدی از این کتابخانه داشته باشد.
وی با بیان اینکه در زمینه منابع زیرساخت های فرهنگی از استان های مشابه عقب هستیم؛ خواستار توزیع عادلانه منابع در این زمینه شد.
به گزارش ایرنا، در ادامه این آیین از خدمات اسماعیل احمدی تقدیر و محمد عبدالملکی به عنوان سرپرست جدید اداره کل کتابخانه های عمومی استان کردستان معرفی شد.
عبدالملکی از نیروهای بومی و رسمی کتابخانه‌های عمومی استان کردستان و دارای مدرک دکترای تاریخ فرهنگ و تمدن ملل ایران اسلامی است.
وی پیش از این به عنوان کارشناس منابع در کتابخانه‌های عمومی استان کردستان مشغول به خدمت بود.
اسماعیل احمدی از سال 92 به عنوان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان فعالیت داشت.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.