به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز شنبه در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر افزود: گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه امر مهم و ارزشمندی است که این مهم نیازمند تامین زیرساخت‌ها و تجهیز کتابخانه‌های عمومی است.
وی بیان کرد: کسانی که برای بهبود وضعیت کتابخوانی و فرهنگ‌سازی در این زمینه فعالیت می‌کنند شایسته تقدیر هستند و انتظار می رود با حرکت در یک مسیر صحیح سطح علمی جامعه روز به روز ارتقا یابد.
گراوند، خواستار حمایت نهادها و دستگاه‌های اجرایی بویژه شهرداری‌ها از کتابخانه‌های عمومی شد و گفت: شهرداری‌ها موظف هستند نسبت به حمایت از کتابخانه‌های عمومی اقدام کنند.
وی افزود: از شهرداران نیز انتظار است الزامات قانونی را در اینزیمنه بطور کامل انجام دهند تا کتابخانه‌ها با مشکلات کمتری روبرو شوند.
گراوند با اشاره به برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی بیان کرد: صدا و سیما در اطلاع‌رسانی و تبلیغات برای این جشنواره همکاری کند تا مشارکت بیشتری انجام شود.
وی اظهار داشت: اداره کل کتابخانه‌های استان در تشکیل منظم جلسات انجمن اهتمام خوبی دارد و انتظار داریم با همراهی سایر اعضای انجمن و حمایت بیشتر از این نهاد فرهنگ مطالعه در استان ارتاقا یابد.
استاندار بوشهر افزود: مرکز این استان با توجه به ظرفیت موجود، نیازمند کتابخانه مرکزی بزرگر و با کیفیت مناسب است که در این ارتباط ساخت و تجهیز کتابخانه مرکزی در بندر بوشهر در دستور کار قرار می گیرد.
وی گفت: اداره های کل راه و شهرسازی، کتابخانه عمومی و شهرداری بوشهر با پیگیری بیشتر و موثرتر برای تسریع در احداث این کتابخانه همت کنند.
گراوند تاکید کرد: هم‌اکنون جای کتابخانه مرکزی با کیفیت در مرکز استان خالی است و این مرکز فرهنگی باید در محل مناسب که در دسترس دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی باشد، احداث شود.
7212/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.