به گزارش ایرنا،سعید ناجی روز چهارشنبه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان در سال غدیر استانداری افزود: نشست‌های انجمن های کتابخانه های استان باید مبتنی بر اطلاعات و آمار در زمینه افزایش یا کاهش کتابخوانی باشد تا اقدامات و دستورالعمل های بعدی براساس آن‌ها انجام شود.
وی اظهارداشت: اهداف کلان در زمینه کتابخوانی مردم به گونه ای مشخص و بر روی آن ها تمرکز شود که رویکرد و توجه جامعه به امر کتابخوانی افزایش یابد.
وی به تاثیر کتاب و مقالات در کشورهای دیگر دنیا اشاره و تصریح کرد: در کشورهای پیشرفته دنیا کتاب و مقالات نوشته و بر روی آن ها بحث می شود و اسبابی برای انتقال اندیشه در جامعه می شوند.
ناجی بیان داشت: اگر تاثیرگذاری کتاب بر جامعه را مورد توجه قرار دهیم، جامعه نیاز جدی به افزایش آگاهی با کتابخوانی دارد.
وی افزایش آگاهی در جامعه را به نوعی تکلیف مسوولان و دستگاه های اجرایی برشمرد و گفت: کتاب خلاهای موجود در جامعه را پر می کند و مسوولان هم به نوعی موظف و متعهد به افزایش آگاهی در جامعه هستند.
وی کتاب را تاثیرگذارترین اسباب در جامعه برای انتقال اطلاعات و افزایش آگاهی ها برشمرد و افزود: افزایش آگاهی در جامعه با کتابخوانی از بروز بسیاری مسایل و گرفتاری ها جلوگیری می کنند.
معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استانداری سمنان اظهارداشت: در جلسات انجمن کتابخانه های عمومی استان چارچوب ها و راهبردها تدوین و گروه های متناظر شهرستانی مکلف به اجرای برنامه ها شوند.
وی ادامه داد: این مهم منجر به انسجام انجمن های کتابخانه های عمومی در کل استان می شود و تحقق آن مستلزم هماهنگی و ارتباط موثر انجمن هاست.
وی یادآور شد: حضور افراد تاثیرگذار اصحاب کتابخانه و کتابخوانی در جلسات انجمن کتابخانه های عمومی استان می‌تواند با ارایه نظرات کارشناسی موثر باشد.
ناجی بیان‌کرد: با بررسی ها مشکلات و دغدغه های ناشرین و کتابفروشی ها معرفی کتاب های جدید انتشار و آشنایی مشخص شود.
معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استانداری سمنان با اشاره به اینکه مدارسی در استان فاقد کتابخانه هستند، گفت: با برنامه ریزی لازم کتابخانه در این مدارس دایر گردد.
به گزارش ایرنا، در اولین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در سال جاری، برنامه ریزی جهت استفاده از ظرفیت مدیران کل دستگاه‌های اجرایی جهت معرفی و گسترش فرهنگ مطالعه در سطح ادارات استان و برگزاری هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی مورد بررسی قرار گرفت.
کتابخانه های عمومی استان سمنان شامل 52 کتابخانه نهادی، 19 کتابخانه مشارکتی و 2 کتابخانه مستقل است.
زیربنای کتابخانه های استان سمنان در سال 1396 از 28 هزار و 488 مترمربع به 28 هزار 790 مترمربع افزایش یافت.
6026/س- خ
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.