حمله راکتی گروه تروریستی جیش الاسلام به مناطق « المزه 86 »و اطراف میدان «الامویین» منجر به کشته شدن 5نفر و زخمی شدن بیش از 30 غیرنظامی شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، حمله راکتی گروه تروریستی  جیش الاسلام  از شهر «دوما» در منطقه غوطه شرقی دمشق به مناطق « المزه 86 »و اطراف میدان «الامویین» در دمشق منجر به کشته شدن 4 نفر و زخمی شدن بیش از 20 غیرنظامی شد.

یک منبع در فرماندهی دمشق به خبرنگار خبرگزاری سانا گفت  :درپی حملات راکتی تروریست های جیش الاسلام  به محله المزه 86 و اطراف میدان الامویین در دمشق  4 نفر جان خود را از دست دادند و بیش از 20 غیرنظامی زخمی شدند.

روز گذشته-جمعه- نیز در حملات خمپاره ای  تروریست های  جیش الاسلام   به مناطق الربوه و برزه و محله المزه 86 و اطراف میدان الامویین 4غیر نظامی از جمله یک زن و یک کودک کشته شدند و  22  غیرنظامی دیگر زخمی شدند.

خبرنگار المیادین نیز گفت که در گلوله باران مناطق مختلف شهر دمشق توسط جیش الاسلام 5 غیرنظامی جان خود را از دست دادند و ده ها غیرنظامی دیگر زخمی شدند.

برخی منابع تعداد زخمی ها را 30 نفر اعلام کردند.

وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرد که گروه جیش الاسلام دمشق را گلوله باران کرد و به مواضع ارتش سوریه نیز آتش گشوده است.

وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه ای تأکید کرد که افراد مسلح جیش الاسلام در شهر دوما فرماندهانی که در مذاکرات بر سر خروج از شهر مذاکره کردند را برکنار کردند و توافقنامه هایی که به آنها دست یافته شد را نقض کردند.

در این بیانیه آمده است که از 5 مارس گذشته و در نتیجه توافقنامه هایی که با « ابوهمام» فرمانده گروه جیش الاسلام امضا شد، مرکز آشتی روسیه در سوریه اقدام به آشتی طرف های درگیر در سوریه کرد تا غیرنظامیان خارج شوند و افراد و مسلح و خانواده های شان نیز از شهر دوما خارج شده و به شمال استان حلب منتقل شوند.

وزارت دفاع روسیه تأکید کرد که در این مدت 33 هزار و 345 نفر  از جمله 29 هزار و 217 غیرنظامی و 738 فرد مسلح و 3هزار و 390 نفر از خانواده های آنها از شهر خارج شدند.

در این بیانیه تأکید شد که عملیات خروج افراد مسلح و اعضای خانواده های آنها از دوما متوقف شد و برخی اطلاعات می گوید که در نتیجه اختلاف های شدید میان افراد مسلح تندرو و گروه  فرماندهان سابق گروه جیش الاسلام از جمله ابوهمام،«ابو عمر» و «ابو علی» برکنار شدند.

وزارت دفاع روسیه تأکید کرد که افراد مسلح جیش الاسلام که «ابو قصی» فرمانده جدید این گروه، آنها را رهبری می کند توافقنامه هایی که تا کنون به آنها دست یافته شده است  را نقض کردند و از خروج غیرنظامیان از شهر دوما از طریق گذرگاه انسانی جلوگیری کردند.

ستاد تبلیغات جنگ در سوریه نیز اعلام کرد که یگان هایی از ارتش سوریه چندین مزرعه را از سمت جنوب غربی دوما در غوطه شرقی دمشق آزاد کردند.

خبرگزاری سانا نیز گزارش داد که واحد هایی از ارتش عربی سوریه مواضع و مراکز گروه تروریستی  جیش الاسلام  در شهر دوما را در پاسخ به حمله خمپاره ای تروریست ها به محله های مسکونی دمشق هدف قرار دادند.

 

احتمال خروج نظامیان آمریکایی از سوریه قوت گرفت

 از سوی دیگر، «جیم ماتیس»وزیر دفاع آمریکا گفت که نظامیان آمریکایی با همپیمانان کرد خود و دیگر همپیمانانش در سوریه برای حل مسائل مربوط به حمایت واشنگتن از آنها پس از خروج نیروهای آمریکایی از سوریه رایزنی می کنند.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته گفت که وی می خواهد که نیروهای کشورش را به زودی از سوریه خارج کند.

کاخ سفید نیز روز چهارشنبه هفته گذشته با صدور بیانیه ای  اعلام کرد که «ماموریت نظامی» برای از بین بردن داعش در سوریه رو به پایان است» لیکن به جدول زمانبندی شده برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه اشاره ای نکرد.

با وجود این، کاخ سفید پس از آن تصریح کرد که ماموریت آمریکا بسته به از بین بردن کامل داعش در سوریه و انتقال مسئولیت هایی که نیروهای آمریکایی اکنون به عهده دارند به نیروهای محلی است که آمریکا آموزش آنها را برای تضمین عدم بازگشت دوباره داعش به سوریه ادامه می دهد.

یکی از مسائل مهمی که تبدیل به دغدغه واشنگتن شده است سرنوشت هزاران فرد مسلح کرد است که با آموزش و تجهیزات و تسلیحات نظامی آمریکا و پوشش هوایی آمریکایی ها با داعش جنگیدند.

ماتیس در پاسخ به این پرسش که آیا ارتش آمریکا با حمایت از افراد مسلح کرد ملتزم است یا نه گفت که « با همپیمانان و شرکای ما اکنون رایزنی می کنیم و این کار را خواهیم کرد.»

 

ورود نیروهای ارتش ترکیه به شمال حماه

سازمان هماهنگی های گروه های مسلح در سوریه نیز اعلام کردند که 100 خودروی نظامی ترکیه و 50 کامیون حامل تجهیزات لجستیک به اطراف شهر «مورک» در ریف شمالی «حماه» رسیدند.

این سارمان افزود که این خودروهای نظامی به همراه افراد مسلح گروه «احرار الشام» برای ایجاد دو نقطه نظارت بر کاهش تنش در منطقه وارد اطراف شهر مورک شدند.

 

 

کشته شدن 4 نظامی ترکیه در عفرین

 خبرگزاری الشرق الاوسط گزارش داد که در اثر انفجار یک بمب توسط یگان های حمایت مردمی کرد در یک نقطه تمرکز نیروهای ترکیه در شهر «عفرین» در شمال سوریه 4 نظامی ترکیه کشته شدند.

دفتر رسانه ای یگان های حمایت مردمی کرد اعلام کرد که افراد مسلح وابسته به یگان های حمایت مردمی یک بمب در یکی از نقاط تمرکز نیروهای ترکیه در اطراف خیابان«الفلات» در شهر عرین منفجر کردند. 

این دفتر تأکید کرد که این عملیات در چارچوب مرحله دوم از مقاومت در شهر عفرین انجام شده است.

نیروهای ارتش ترکیه و گروه های مسلح سوری هوادار آنکارا در 18 ماه مارس جاری شهر عفرین واقع در شمال سوریه را پس از دو ماه درگیری با یگان های حمایت مردمی کرد تحت عنوان عملیات«شاخه زیتون» به طور کامل به اشغال خود در آوردند.

 

 

کشته شدن 8 نفر در انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در شهر الباب

 در نتیجه انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی مسجد جامع شهر  «الباب» 8 غیرنظامی کشته و 20 تن دیگر نیز زخمی شدند.

برخی منابع در این شهر گفتند که وضعیت برخی از مجروحان این حمله وخیم بوده و احتمال افزایش تلفات نیز وجود دارد. نیروهای دفاع مدنی سوریه، آتش سوزی ناشی از این انفجار را مهار کرده اند.

هنوز هیچ فرد و یا گروهی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است.

 منطقه الباب در جریان عملیات سپر فرات به کنترل نیروهای مسلح ترکیه و گروه های هوادار آنکارا در آمد. در انفجار خودروی بمب گذاری شده دیگری طی ماه گذشته در این شهر نیز 1 غیرنظامی کشته و 5 تن دیگر زخمی شده بودند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.