در این بیانیه همچنین آمده است که خروج افراد مسلح به همراه خانواده های خود از شهر دوما در غوطه شرقی ادامه دارد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری اسپوتینک عربی، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که بیش از هزار و 100 فرد مسلح و خانواده های شان از غوطه شرقی خارج شدند.

این افراد مسلح و خانواده های شان به سمت استان«ادلب» رفتند.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای تأکید کرد که بیش از 2هزار و 200 فرد مسلح به همراه خانواده های خود از زمان آغاز آتش بس انسانی از شهر«دوما» مهمترین و بزرگترین شهر غوطه شرقی خارج شدند.

در این بیانیه آمده است که بیش از 40 هزار نفر به خانه های خود در غوطه شرقی بازگشتند.

در این بیانیه همچنین آمده است که خروج افراد مسلح به همراه خانواده های خود از شهر دوما در غوطه شرقی ادامه دارد.

خبرنگار خبرگزاری سانا در اردوگاه «الوافدین» نیز از خروج گروهی از  دستگاه های اتوبوس  حامل تعدادی از تروریست های«جیش الاسلام» و خانواده های شان به منظور انتقال آنان به شهر «جرابلس» خبر داد.

شب گذشته صد ها تروریست گروه «فیلق الرحمن» به همره خانواده های شان  از شهر دوما خارج و راهی ادلب شدند.

در همین حال، افسرانی از ارتش روسیه برای اجرای توافقنامه خروج افراد مسلح از دوما در این شهر حضور دارند.

خبرنگار شبکه تلویزیونی روسی روسیا الیوم نیز گفت که نخستین اتوبوس های حامل افراد مسلح وابسته به جیش الاسلام و خانواده های آنها به منظور مقدمه سازی برای انتقال آنها از دوما  به جرابلس در شمال سوریه از شهر دوما خارج شدند.

این خبرنگار افزود که دو اتوبوس حامل عناصر جیش الاسلام از شهر دوما خارج شدند.

 

آمریکا ده ها نظامی به شمال سوریه اعزام می کند

شبکه سی ان ان اعلام کرد که برخی از منابع در وزارت دفاع آمریکا و برخی از منابع در دولت آمریکا گفتند که ارتش آمریکا قصد دارد ده ها نظامی آمریکایی را به شمال سوریه بفرستد.

این مسئولان و منابع گفتند که طرح اعزام نیرو به سوریه چند روز مورد بحث و رایزنی قرار گرفت و این مساله قبل از سخنان اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در پنج شنبه گذشته درباره قصد واشنگتن برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه در«آینده بسیار نزدیک» مورد بررسی قرار گرفت.

آمریکا نزدیک به 2هزار نیرو در سوریه دارد که عمدتا در شمال این کشور مستقر هستند و به شکل غیرقانونی در سوریه حضور دارند.

در همین حال،  برخی منابع رسانه ای اعلام کردند که ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا ساخت سومین پایگاه نظامی خود در منطقه «العون» در واقع در شمال شهر منبج سوریه را آغاز کرده است تا تبدیل به پایگاه جدید ائتلاف در ریف جنوبی حلب شود.

همچنین فعالان سوری 4 زره پوش فرانسوی را در شهر منبج رصد کردند و برخی نیز فعالان گفتند که شماری از نیروهای آمریکایی با نیروهای فرانسه جا به جا شدند.

نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا در سال 2016 و پس از آن که نیروهای دموکراتیک سوریه(قسد) با حمایت نیروهای ائتلاف آمریکایی شهر منبج را به کنترل خود در آوردند و داعش را از آن بیرون کردند، دو مرکز فرماندهی عملیات در این شهر ایجاد کردند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی سوریه غوطه شرقی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.