از زمان آغاز به کار گذرگاه های انسانی در غوطه شرقی دمشق و با کمک مرکز آشتی روسیه در سوریه بیش از 150 هزار نفر از این منطقه خارج شدند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جمارانبه نقل از المیادین، خبرنگار المیادین گزارش داد که شهرک های«عین ترما»، «جوبر»،«عربین» و «زملکا» در منطقه «غوطه شرقی» دمشق امن و خالی از افراد مسلح و تروریست ها شدند.

بدین ترتیب این چهار شهرک به طور کامل از تروریست ها پاک سازی و آزاد شدند.

این خبرنگار افزود که ارتش سوریه پس از بیرون کردن گروه های مسلح از شهرک های عربین،زملکا، حزه و عین ترما وارد آنها شد.

پیش از این ارتش سوریه عملیات تخلیه افراد مسلح به همراه خانواده های شان در این شهرک ها را به پایان رسانده بود.

در همین حال، ارتش سوریه اعلام کرد که همه شهرها و شهرک های منطقه غوطه شرقی به جز شهر« دوما» آزاد شدند.عملیات ارتش سوریه در اطراف شهر دوما ادامه دارد.

ارتش سوریه تأکید کرد که 31 شهرک و شهر در غوطه شرقی پس از سلسله عملیات نظامی دقیق آزاد شدند و امنیت خروج ده ها هزار غیرنظامی از این منطقه تأمین شد.

ارتش سوریه تصریح کرد که امنیت ده ها هزار غیرنظامی که توسط گروه های تروریستی به عنوان سپر انسانی مورد استفاده قرار می گرفتند،تأمین شد.

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه تأکید کرد که پیروزی در غوطه شرقی موجب تأمین جاده های حمل ونقل و ارتباطی بین دمشق و مناطق مرکزی و شمالی و ساحلی و نیز منطقه شرقی از طریق بیابان تا مرزهای عراق خواهد شد.

همچنین نیروهای ارتش سوریه طی تکمیل عملیات پاکسازی روستاها و شهرک های غوطه شرقی آزاد شده از تروریسم به منظور بازگشتن اهالی به آنها، یک انبار سلاح از بقایای گروه های تروریستی را کشف کرد.

یک فرمانده میدانی ارتش جمهوری عربی سوریه گفت: طی انجام عملیات پاکسازی شهرک عین ترما و با همکاری اهالی، یگانی از ارتش یک انبار تسلیحات متوسط و خفیف مربوط به تروریست های گروهک موسوم به فیلق الرحمن را کشف کرد.

این فرمانده افزود: این انبار حاوی 8 توپخانه و یک تیربار دوشکا و 18 تفنگ است.

از سوی دیگر، شیخ «ولید داوود» رئیس کمیته آشتی در عین ترما تاکید کرد که  تعدادی از افراد مسلح ترک عین ترما به ادلب را رد کردند و می خواهند سلاح شان را به ارتش سوریه تحویل دهند.

خبرگزاری اسپوتنیک عربی نیز گزارش داد که  وزارت دفاع روسیه امروز شنبه اعلام کرد که از زمان برقراری آتش بس انسانی بیش از 150 هزار تن از منطقه«غوطه شرقی» دمشق خارج شدند.

وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از زمان آغاز به کار گذرگاه های انسانی در غوطه شرقی دمشق و با کمک مرکز آشتی روسیه در سوریه بیش از 150 هزار نفر از این منطقه خارج شدند.

این مرکز  روز گذشته اعلام کرد که از زمان آغاز عملیات انسانی در غوطه شرقی دمشق  از مناطق «عربین»، «جوبر»،«عین ترمه» و «زملکا» بیش از 31 هزار و 915 فرد مسلح به همراه خانواده های خود خارج شدند.

وزارت دفاع روسیه تأکید کرد که آتش بش به منظور خروج افراد مسلح باقی مانده از گروه «فیلق الرحمن» از غوطه شرقی تمدید شده است.

 خبرگزاری سانا نیز در این زمینه گزارش داد که ارتش عربی سوریه امنیت را برای خروج گروه جدیدی از غیرنظامیانی فراهم کرد و تا کنون بیش از 150 هزار نفر از غوطه شرقی خارج شده اند

خبرنگار سانا گفت  : امروز گروه جدیدی ازغیر نظامی که در شهر«دوما» در بازداشت گروه های تروریستی بودند از طریق گذرگاه «الوافدین» خارج شده اند.

خبرنگار سانا در اردوگاه الوافدین توضیح داد: گروه جدیدی از غیر نظامیان از گذرگاه امن  الوافدین خارج شده اند.

خبرنگار سانا افزود: واحد های ارتش عربی سوریه امنیت مسیر خروج این غیرنظامیان را برقرار کردند.

یک منبع نظامی از خروج بیش از 150 هزار نفر از غوطه شرقی تا کنون خبر داد.

این منبع به سانا گفت: تا کنون بیش از 150 هزار نفر از غوطه شرقی خارج شده اند.

ارتش سوریه  4 گذرگاه امن در «جسرین ،حموریة ،الوافدین و حرستا»  برای خروج غیر نظامیان از غوطه شرقی دمشق ایجاد کرده است.

 

 

ترامپ بودجه بازسازی سوریه را مسدود کرد

یورونیوز در گزارشی اعلام کرد که کاخ سفید دستور مسدود کردن بیش از ۲۰۰ میلیون دلار بودجه تعیین شده برای مشارکت در عملیات بازسازی سوریه را صادر کرده است.

روزنامه وال استریت ژورنال امروز شنبه ۳۱ مارس با تایید این خبر نوشت که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا «پس از دیدن یک گزارش درباره اختصاص منابعی از بودجه آمریکا برای بازسازی کشور جنگ‌زده سوریه» این دستور را به وزارت خارجه ابلاغ کرده است.

این خبر پس از وعده رئیس جمهوری ایالات متحده برای خروج قریب‌القوع نیروهای آمریکایی از سوریه منتشر می‌شود. ترامپ روز پنجشنبه در جریان یک سخنرانی در «اوهایو» با تقدیر از عملکرد نیروهای آمریکایی در سوریه، اعلام کرده بود که این نیروها به زودی خاک سوریه را ترک می‌کنند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از منابعی در دولت آمریکا گزارش کرد که این سخنان رئیس جمهوری آمریکا به هیچ وجه اشتباه نبوده و ترامپ از هفته‌ها پیش مخالفت خود را با حضور بلند مدت و حتی میان مدت نیروهای نظامی این کشور در شرق سوریه ابراز می‌کند. واشنگتن می‌گوید حدود دو هزار نظامی آمریکایی در چارچوب مبارزه علیه داعش در سوریه حضور دارند.

سخنان ترامپ  با رویکرد «رکس تیلرسون» وزیر خارجه پیشین این کشور در تعارض است که گفته بود نیروهای آمریکایی تا نابودی کامل داعش و همچنین به منظور مقابله با تاثیر ایران در سوریه و کمک برای براندازی «بشار اسد»رئیس جمهور سوریه در این کشور می‌مانند. رکس تیلرسون حدود سه هفته پیش از مقام خود برکنار شد.

 

کشف یک گور دسته جمعی 

در تحولی دیگر، ارتش سوریه اجساد 70 نظامی ارتش سوریه که توسط داعش در یک مقبره دسته جمعی دفن شده بودند را از زیر خاک بیرون کشید.

اجساد این نظامیان در ریف منطقه«الطبقه» پیدا شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی سوریه غوطه شرقی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.