وزارت کشور ترکیه فاش کرد که در مجموع 311 نفر را به دلیل آن چه این وزراتخانه« نشر تبلیغات تروریستی» در شبکه های اجتماعی توصیف کرد، بازداشت شده اند. از جمله این بازداشت شده ها سیاستمداران، روزنامه نگاران و فعالان هستند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت ترکیه اعلام کرد که بیش از 311 نفر از منتقدان حمله نظامی این کشور به سوریه را دستگیر کرده است.

آنکارا امروز دوشنبه اعلام کرد که بیش از 300 نفر را به دلیل نوشته های شان در شبکه های اجتماعی در انتقاد از عملیات نظامی ترکیه در منطقه «عفرین» در شمال سوریه، دستگیر کرده است.

وزارت کشور ترکیه فاش کرد که در مجموع 311 نفر را به دلیل آن چه این وزراتخانه« نشر تبلیغات تروریستی» در شبکه های اجتماعی توصیف کرد، بازداشت شده اند. از جمله این بازداشت شده ها سیاستمداران، روزنامه نگاران و فعالان هستند.

ترکیه یگان های حمایت مردمی کرد را که مورد حمایت آمریکاست و بر منطقه عفرین سوریه سیطره دارد را یک گروه تروریستی و امتداد پ.ک.ک در جنوب شرق ترکیه، می داند.

رسانه های هوادار ترکیه از عملیات نظامی ترکیه در سوریه به شکل گسترده حمایت می کنند و اکثریت احزاب این کشور نیز به جز حزب دموکراتیک خلق ها هوادار کردها از این حمله نظامی حمایت می کنند. این در حالی است که مخالفت ها با این عملیات به ویژه در میان فرهیختگان رو به فزونی رفته است.

رسانه های ترکیه اوایل هفته اعلام کردند که 170 هنرمند نامه ای سرگشاده به حزب «عدالت و توسعه» حاکم بر ترکیه نامه ای فرستادند و خواستار توقف فوری دخالت نظامی ترکیه در سوریه شدند. در اوایل هفته نیز اتحادیه پزشکی ترکیه عملیات ارتش این کشور در سوریه را محکوم کرد و خواستار توقف فوری آن شد. این اتحادیه در بیانیه ای گفت:« نه به جنگ...صلح فوری باید برقرار شود».

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه این اتحادیه را به خیانت متهم کرد و به اعضای حزبش در استان«آماسیا» در شمال کشور گفت:« باور کنید...هرگز فرهیخته نیستند.آنها یک باند برده هستند. آنها خدمتکاران امپریالیسم هستند». وی افزود: «فریاد» « نه به جنگ» اینها هوچی گری است...چیزی نیست جز خیانت در درون آنها...این یک کثافت واقعی است.این همان موضع گیری توهین آمیزی است که باید به آن«نه» گفت».

«بکر بوزداغ» معاون نخست وزیر نیز به اتحادیه پزشکی ترکیه و سندیکای اتاق های مهندسین و معماران که از دعوت پزشکان برای توقف جنگ حمایت کرد، حمله کرد و ازاین موضع گیری آنها به شدت انتقاد کرد.

بنابر این گزارش، ارتش ترکیه از روز شنبه هفته گذشته عملیات نظامی گسترده ای را در منطقه عفرین در شمال سوریه آغاز کرده است و فرماندهی ارتش ترکیه اعلام کرده است که هدف از این عملیات پاک سازی گروه های مسلح کرد است که آنکارا آنها را تروریستی توصیف می کند. ترکیه همچنین اعلام کرده است که به دنبال ایجاد منطقه امن به عمق 30 کیلومتری داخل اراضی سوریه است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.