کالن و مک مستر در تماسی تلفنی تأکید کردند که تجهیز کردهای سوریه به سلاح باید متوقف شود و دو طرف بر سر هماهنگی میان دو کشور به توافق رسیدند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از  خبرگزاری آناتولی، «ابراهیم کالن» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه و «هربرت مک مستر»مشاور امنیت ملی آمریکا بر سر توقف دادن سلاح و تجهیزات به کردهای سوریه از جمله یگان های حمایت مردمی و اتحادیه دموکراتیک به توافق رسیدند.

کالن و مک مستر در تماسی تلفنی تأکید کردند که تجهیز کردهای سوریه به سلاح باید متوقف شود و دو طرف بر سر هماهنگی میان دو کشور به توافق رسیدند.

در گفتگوی تلفنی ابراهیم کالین با مک مستر بر لزوم توجه به نگرانی های امنیتی مشروع ترکیه تاکید شد. طرفین همچنین در مورد لزوم هماهنگی میان دو کشور برای جلوگیری از به وجود آمدن سوء تفاهمات به توافق رسیدند.

در همین حال، پلیس آلمان به تجمع هواداران کردهای سوریه در مقابل سفارت ترکیه در برلین که با پرتاب سنگ به سفارت ترکیه و دادن شعار علیه حمله نظامی ترکیه به «عفرین» سوریه اعتراض کردند، واکنش نشان داد.

در مقابل، ترک تباران آلمان نیز در حمایت از عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه تحت عنوان شاخه زیتون راهپیمایی کردند در پی ایجاد تنش میان کردها و ترک در مقابل سفارت آلمان پلیس آلمان دخالت کرد  از ایجاد تنش بین طرفین جلوگیری کرد.

بنابر این گزارش، ارتش ترکیه از روز شنبه هفته گذشته عملیات نظامی گسترده ای را در منطقه عفرین در شمال سوریه آغاز کرده است و فرماندهی ارتش ترکیه اعلام کرده است که هدف از این عملیات پاک سازی گروه های مسلح کرد است که آنکارا آنها را تروریستی توصیف می کند. ترکیه همچنین اعلام کرده است که به دنبال ایجاد منطقه امن به عمق 30 کیلومتری داخل اراضی سوریه است.

 

 

این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.