فقر در جهان در هر دقیقه بیشتر از ویروس کرونا آدم می کشد.

به گزارش جماران به نقل از  خبرگزاری آسوشیتدپرس، سازمان مبارزه با فقر «اوکسفام» اعلام کرد که در هر دقیقه 11 نفر در جهان در اثر فقر می میرند و این تعداد بالاتر از فوتی های ناشی از کرونا است که هر دقیقه نزدیک به هفت نفر را می کشد.

سازمان بشردوستانه اوکسفام در گزارشی با عنوان«ویروس مرگ بیشتر می شود»تأکید کرد که 155 میلیون نفر در سراسر جهان در حال حاضر در بحران از بین رفتن امنیت غذایی به سر می برد و این یعنی نزدیک به 20 میلیون نفر بیشتر از سال گذشته است و دو سوم آنها اکنون در کشورهای خود از گرسنگی رنج می برند زیرا در کشورهای شان درگیری نظامی وجود دارد.

«آبی ماکسمان» رئیس این سازمان آمریکایی و مدیر اجرایی آن گفت: امروزه درگیری های مداوم و پیامدهای اقتصادی کووید ۱۹ و بحران فزاینده آب و هوایی بیش از ۵۲۰ هزار نفر را در آستانه گرسنگی قرار داده است.

وی با اشاره به اثر درگیری ها در فزایندگی بحران گرسنگی گفت: استفاده از گرسنگی به عنوان یک سلاح جنگی ادامه دارد به گونه ای که غیرنظامیان از غذا و آب و کمک های انسانی محروم می شوند. زمانی که بازارها بمباران می شوند و محصولات و حیوانات آنها در معرض نابودی قرار می گیرد، مردم نمی توانند در امنیت زندگی کنند و یا به غذا دست یابند.

در گزارش اوکسفام آمده است که هزینه های نظامی در جهان به میزان 51 میلیارد دلار در دوران شیوع کرونا افزایش یافته است و این مبلغ شش برابر چیزی است که سازمان ملل هزینه می کند.

بر اساس این گزارش «بدترین مناطق گرسنگی شدید» شامل کشورهای افغانستان،اتیوپی،سودان جنوبی، سوریه و یمن می شود که همه آنها نیز درگیر نزاع هستند.

در این گزارش آمده است که پدیده گرمایش زمین و پیامدهای اقتصادی شیوع ویروس کرونا باعث افزایش 40 درصدی بهای مواد غذایی شده است و این بالاترین افزایش از بیش از دو دهه پیش تا کنون است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.