انتشار سریع نوع دلتای ویروس کرونا در اراضی اشغالی نگرانی‌ های شدیدی در میان مقامات رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است.

 

به گزارش جماران به نقل از روزنامه هاآرتص، وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی از شناسایی 501 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا خبر داد که در مقایسه با روز قبل، افزایشی 50 درصدی نشان می‌ دهد. این بالاترین رقم ابتلای روزانه از آخر ماه مارس به این سو است.

42 نفر از مبتلایان جدید، واکسن کووید 19 زده بودند.

این خبر در حالی منتشر می‌ شود که انتشار سریع نوع دلتای ویروس کرونا که در حال حاضر 90 درصد از موارد ابتلا در اراضی اشغالی را به خود اختصاص داده، نگرانی‌ های شدیدی ایجاد کرده است.

31 نفر از مبتلایان جدید به تازگی از سفر خارجی بازگشته‌ و بقیه از طریق مراودات اجتماعی مبتلا شده‌ اند.

در حال حاضر 74 بیمار مبتلا به کووید 19 در بیمارستان بستری‌ اند که 43 درصدشان واکسینه شده‌ بودند.

همزمان وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی درباره میزان اثرگذاری واکسن فایزر در مقابل نوع دلتای ویروس کرونا ابراز نگرانی کرده و گفته است که اثرگذاری آن کمتر از چیزی است که تصور می‌ شده است.

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که با انتشار نوع دلتای ویروس کرونا، میزان اثرگذاری واکسن فایزر / بایون‌تک در جلوگیری از ابتلا، به 64 درصد کاهش یافته است.

بنا بر اعلام سامانه نظارت بر وضعیت همه‌ گیری ویروس کرونا در فلسطین اشغالی، شهرک یهودی‌ نشین «معاله آدومیم» در کرانه باختری در وضعیت قرمز است، شش شهر در وضعیت نارنجی‌ اند و 27 شهر در وضعیت زرد به سر می‌ برند.

با افزایش موارد ابتلا، رژیم صهیونیستی از هفته گذشته، بار دیگر زدن ماسک در محیط‌ های بسته را اجباری کرده است.

پیشتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم در مورد شیوع موج جدید کرونا در فلسطین اشغالی هشدار داده بود.

همزمان با روبه رو شدن تل آویو با افزایش ابتلا به گونه هندی ویروس کرونا «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی از فرودگاه بین المللی بن گوریون دیدن کرد. وی اعلام کرد: گونه دلتا (گونه هندی کرونا) به سرعت در حال گسترش در جهان است. نرخ ابتلا بیشتر از چیزی است که نسبت به آن پی بردیم.

بنت ادامه داد که ابتلا به گونه هندی کرونا بیش از گونه اصلی ویروس کرونا است و تل آویو شاهد آغاز گسترش آن در فلسطین اشغالی است.

وی تاکید کرد که افراد واکسینه شده نیز به این ویروس مبتلا می شوند و اگر کسی واکسینه شود احتمال ابتلا به این گونه ویروس کرونا وجود دارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
6 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.