اندونزی در پی شیوع گونه جدید کرونا در آستانه یک فاجعه قرار دارد.

به گزارش جماران به نقل از رویترز، صلیب سرخ امروز سه شنبه اعلام کرد که مبتلایان به ویروس کرونا در اندونزی به دلیل شیوع گونه «دلتا» که به سرعت شیوع پیدا می کند و به دلیل افزایش فشارها بر بیمارستان ها در آستانه یک «فاجعه» قرار دارد.

اندونزی طی روزهای گذشته و در سایه موج جدید  به دلیل ظهور گونه جدیدی که به سرعت شیوع پیدا می کند و افزایش سفرها  بعد از پایان ماه مبارک رمضان بیش از 20 هزار مبتلا در روز را ثبت کرده است.

«جان جلواند»رئیس هیأت اتحادیه بین المللی جمعیت های هلال احمر و هلال احمر اندونزی گفت که گونه دلتا باعث می شود که اندونزی روز به روز به پرتگاه فاجعه کوید19 نزدیک تر  شود و خواستار بهبود فرایند توزیع واکسن ها در سطح جهان شد.

بیمارستان های اندونزی در مناطقی که «مناطق قرمز» معرفی شده اند از جمله جاکارتا پایتخت کاملا پر شده اند و دیگر جا  برای بیماران جدید ندارند.

گونه «دلتا» برای نخستین بار در هند کشف شد و تبدیل به مسئول افزایش ابتلاها به ویروس کرونا در بیشتر کشورها شده است.

اندونزی امیدوار است که با واکسیناسیون همگانی بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند ولی فقط  13.3 میلیون اندونزیایی از 181.5 میلیون نفر جمعیت این کشور از ژانویه تا کنون دو دوز واکسن دریافت کردند .

 

 

ایمنی بالا با ترکیب واکسن های فایرز و آسترازنکا

نتیجه بررسی های دانشمندان در دانشگاه آکسفورد نشان می دهد که ترکیب دو واکسن فایزر و آسترازنکا در روند واکسیناسیون علیه بیماری همه گیر «کووید ۱۹» منجر به ایمنی بالای بدن در برابر این بیماری می شود.

این نتیجه می تواند زمینه انعطاف بیشتر در جریان استفاده از واکسن های مختلف در روند واکسیناسیون در مقابل ویروس کرونا را فراهم کند. گزارش تحقیق پژوهشگران آکسفورد روز دوشنبه در نشریه علمی «لانست» منتشر شد. در این گزارش آمده که میزان پادتن در بدن افرادی که با فاصله چهار هفته به آنها یک دوز از واکسن فایزر و یک دوز از واکسن آسترازنکا تزریق شده بود بالا بوده است.

مقامات بهداشتی در بسیاری از کشورهای جهان به دنبال انعطاف پذیری بیشتر در جدول زمانی واکسیناسیون علیه بیماری «کووید ۱۹» هستند تا امکان استفاده از ذخایر واکسن با بیشترین کارایی در راستای ایمن سازی جمعیت در برابر این بیماری فراهم شود. یکی از راه های انعطاف پذیری بیشتر در روند واکسیناسیون افزایش فاصله زمانی بین تزریق دوز اول و دوز دوم است.

بررسی های دانشمندان آکسفورد نشان داده است که فاصله زمانی بین تزریق دوز اول و دوز دوم واکسن آسترازنکا می تواند به ۱۰ ماه برسد.

بسیاری از کشورهای فقیر و در حال توسعه جهان با مشکلاتی در زمینه تامین واکسن یا رعایت جدول زمانی تعیین شده برای تزریق دوزهای اول و دوم روبرو هستند.

نتیجه تحقیق دانشگاه آکسفورد می تواند به این کشورها کمک کند تا با تزریق دوز اول و دوز دوم با دو واکسن متفاوت جمعیت بیشتری را در برابر ویروس کرونا مصون کنند.

در گزارش دانشمندان آکسفورد از تحقیق شان درباره تزریق دو دوز واکسن متفاوت آمده که استفاده از واکسن های آسترازنکا و فایزر به ترتیب به عنوان دوزهای اول و دوم در میان افراد واکسینه شده بیشتر از حالت معکوس ایمنی ایجاد کرده است. با این حال در هر دو حالت سطح پادتن در بدن افراد بیشتر از کسانی است که با دو دوز از واکسن آسترازنکا واکسینه شده اند.

 

 

جایزه 150 یورویی برای واکسن در یونان 

 میتسوتاکیس، نخست وزیر یونان روز دوشنبه اعلام کرد که دولتش به جوانانی که واکسن بزنند یک کارت اعتباری به ارزش ۱۵۰ یورو (۱۸۰ دلار) هدیه خواهد داد.

آقای میتسوتاکیس در ادامه گفت که از ۱۵ ژوئیه، شهروندان یونانی زیر ۲۶ سال پس از دریافت اولین دوز واکسن کرونا واجد شرایط دریافت این کارت اعتباری هستند.

این طرح دولت یونان که حدود ۱۴۱ میلیون یورو برآورد شده برای ۹۴۰ هزار جوان در سنین بین ۱۸ تا ۲۵ ساله در نظر گرفته شده است. نخست وزیر یونان گفت که این هدیه با هدف انگیزه دادن به جوانان برای انجام واکسیناسیون به آن‌ها اعطا می‌شود.

همچنین مقام های دولتی از اعطای آزادی‌های بیشتر به دارندگان گواهینامه واکسیناسیون بدون ذکر جزئیات سخن گفته‌اند. البته دولت یونان در حال بررسی طرحی است که واکسیناسیون را برای گروه‌های مختلف کاری از جمله کارکنان خانه سالمندان اجباری کند.

آغاز فصل گردشگری؛ مسافران خارجی رفته رفته وارد یونان می‌شوند

یونان که اقتصادش به صنعت جهانگردی متکی است می‌خواهد با اعمال سیاست واکسیناسیون همگانی، اقتصاد خود را دوباره رونق دهد.

از همین رو نخست وزیر یونان گفت که این کارت اعتباری روی صنعت گردشگری و سرگرمی تمرکز دارد. او گفت که این کارت در همه جا پذیرفته نخواهد شد بلکه برای فعالیت‌های خاص در نظر گرفته شده است.

خرید بلیت هواپیما، کشتی و قطار، اجاره ماشین و محل اقامت در سفر و همچنین خرید بلیط سینما، تئاتر، موسیقی، رقص و موزه ها از جمله مواردی که امکان تهیه شان با کارت اعتباری واکسن کرونا انکان پذیر است.

در حال حاضر بیش از ۱۰۰ هزار نفر در یونان ۱۰ میلیون . ۷۰۰ هزار نفری واکسن زده‌اند. از همین رو عدم تمایل برخی گروه‌های سنی برای واکسیناسیون، نگرانی مسئولان بهداشتی این کشور را به دنبال داشته است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.