رهبر کره شمالی برای رویارویی با آمریکا اعلام آمادگی کرد.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی اعلام کرد این کشور باید هم برای گفت و گو و هم برای مقابله با دولت جدید آمریکا، البته بیشتر رویارویی، آماده شود.

کیم جونگ اون در جلسه کمیته مرکزی حزب حاکم کارگر کره شمالی سخنرانی کرد و در آنجا به تحلیل سیاست دولت جدید آمریکا در رابطه با پیونگ یانگ پرداخت.

وی بر لزوم آمادگی برای گفت و گو و تقابل (با  آمریکا) به ویژه آمادگی جامع و همه جانبه  برای مقابله به منظور محافظت از شان و حیثیت کشور ما تأکید کرد.

کیم جونگ اون همچنین خواستار «پاسخ دادن و مقابله مؤثر با وضعیتِ به سرعت در حال تغییر و تلاش‌های متمرکز برای در دست گرفتن کنترل پایدار موقعیت در شبه جزیره کره شد».

اظهارات رهبری کره شمالی در ارتباط با روابط با آمریکا پس از آن مطرح شد که پیونگ یانگ اخیرا واشنگتن را به داشتن سیاست خصمانه در قبال خود متهم کرده بود.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در ماه مه اعلام کرد که در صورت موافقت کیم جونگ اون رهبر کره شمالی با خلع سلاح هسته ای، آماده دیدار با وی خواهد بود .

«جن پساکی» سخنگوی کاخ سفید گفت: آمریکا بررسی سیاست خود در قبال جمهوری دموکراتیک خلق کره را به پایان رسانده است.

به گفته وی، سیاست جدید، متفاوت از خط مشی دو رئیس جمهور قبلی است.

سخنگوی کاخ سفید خاطرنشان کرد: این خط مشی بر اساس یک معامله بزرگ تدوین نشده یا به صبر استراتژیک متکی نخواهد بود بلکه  کالیبره شده بر اساس پیشرفت عملی بوده و ایالات متحده به رایزنی با کره جنوبی و ژاپن و همچنین متحدان دیگر در منطقه ادامه خواهد داد.

روسای جمهور آمریکا و کره جنوبی نخستین بار در ماه مه با یکدیگر دیدار کرده و بر لزوم تلاش‌ های مشترک برای بازگرداندن کره شمالی به مذاکرات خلع سلاح هسته‌ ای تاکید کردند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.