پیونگ یانگ با اشاره به تلاش دولت بایدن در جهت برقراری تماس با این کشور اقدامات آن را «حقه و فریب» توصیف کرد.

 

به گزارش جماران، خبرگزاری رسمی کره شمالی بامداد امروز پنجشنبه به نقل از «چوئه سون هوی» مسئول کره شمالی یادآور شد: آمریکا تلاش کرده است به طریق ایمیل و پیام‌ های تلفنی با مقامات کره شمالی تماس بگیرد. اما تلاش آمریکا برای تماس با پیونگ ‌یانگ، «حقه ای سخیف و بی ارزش» برای اتلاف وقت است و کره شمالی نیازی به پاسخ دادن دوباره به «حقه زمان خریدن» آمریکا نمی ‌بیند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی تاکید کرد: دولت این کشور تا زمانی که سیاست ‌های خصمانه آمریکا پایان نیافته است به تلاش ‌های واشنگتن برای برقراری تماس اعتنایی نخواهد کرد.

در این گزارش با اشاره به اینکه آمریکا با برگزاری تمرین ‌های نظامی و اعمال تحریم‌ ها به تهدیدات خود ادامه داده است، تاکید شد: کره شمالی قدرت را با قدرت و حسن نیت را با حسن نیت پاسخ خواهد داد.

پیشتر اخبار بسیاری از تلاش آمریکا برای برقراری ارتباط با پیونگ یانگ منتشر شده بود که گویی بی پاسخ مانده است و این امر سبب شده تا دولت جو بایدن تلاش خود را برای یافتن راه ارتباطی با کره شمالی انجام دهد.

روزنامه «رودونگ سین‌ مون» چاپ کره شمالی هم روز سه‌ شنبه این هفته سخنان خواهر پرنفوذ رهبر این کشور را منتشر کرد. «کیم یو جونگ» در این سخنان دولت جو بایدن را به شدت مورد حمله لفظی قرار داده و گفته بود که دولت آمریکا می‌ خواهد «بوی باروت را در سرزمین ما پخش کند».

 

56883025_303

 

او در ادامه گفت: «اگر آنها [دولت بایدن] می‌ خواهند چهار سال آینده را راحت بخوابند، بهتر است همین اول کار شروع به اقداماتی نکنند که خواب را از آنها می‌ رباید.»

این اولین اظهارنظر مقامات کره شمالی درباره دولت جدید آمریکا بود. کیم یو جونگ همچنین مانور مشترک آمریکا و کره جنوبی را که هفته پیش آغاز شد، به شدت محکوم کرده و سئول را به نواختن «مارش جنگ» متهم کرده است.

خواهر رهبر کره شمالی گفت که اگر همسایه جنوبی این کشور بخواهد «تحریک ‌آمیزتر» عمل کند، توافق نظامی بین دو کشور خاتمه می‌ یابد.

سخنگوی کاخ سفید نیز در واکنش به این هشدار، هدف دولت آمریکا را تعامل دیپلماتیک با کره شمالی و کاهش تنش اعلام کرده بود.

دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا مذاکرات مستقیم با کره شمالی با هدف خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره را آغاز کرد اما آخرین دیدار او و کیم جونگ اون در فوریه 2019 در «هانوی» ویتنام هیچ نتیجه ‌ای در پی نداشت. از آن زمان به بعد مذاکرات اتمی بین کره شمالی و آمریکا متوقف شده است. همچنین تنش میان دو کره نیز افزایش یافته است.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا به همراه «لوید آستین» وزیر دفاع این کشور روز دوشنبه سفر آسیایی خود را به دو کشور ژاپن و کره جنوبی آغاز کردند. این دو در مقاله مشترکی که در واشنگتن پست منتشر کردند، تاکید کردند که هدفشان از این سفر «احیای روابط با دوستان و شرکا»ی آمریکاست.

وزیر خارجه آمریکا ساعاتی بعد گفت: هر دو گزینه فشار و گزینه های دیپلماتیک روی میز است.

 

1-49

 

بلینکن در جلسه توجیهی مشترک با مقامات کره جنوبی در سئول گفت: دولت آمریکا  بررسی سیاست کره شمالی را در چند هفته آینده  وبا مشورت دقیق با متحدان خود به پایان می رساند.

وی در پاسخ به اینکه آمریکا پس از بررسی چه رویکردی را اتخاذ می کند، توضیحی نداد.

آمریکا و اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد از زمان نخستین آزمایش اتمی کره شمالی در سال 2006، چندین دور تحریم علیه پیونگ یانگ وضع کرده ‌اند.

کره شمالی با وجود این تحریم ‌ها بر تقویت توانایی نظامی خود برای مقابله با تهدید حضور نیرو‌های آمریکایی در منطقه تاکید کرده است.

کره شمالی بارها اعلام کرده تا زمانی که آمریکا به سیاست خصمانه خود برای براندازی نظام حاکم در پیونگ ‌یانگ پایان ندهد از برنامه موشکی و هسته ‌ای خود عقب ‌نشینی نخواهد کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
کلمات کلیدی کره شمالی بایدن
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.