مکان: پیونگ یانگ، کره شمالی/ منبع: دویچه وله

 

به گزارش جماران، «ری سول جو» همسر رهبر کره شمالی که آخرین بار 25 ژانویه 2020 به همراه «کیم جونگ اون» در تئاتری به مناسبت آغاز سال نو دیده شده بود، پس از بیش از یک سال بار دیگر در یک مراسم جشن موسیقی دیده شد.

تصاویری از رهبر کره شمالی و همسرش در این مراسم که به مناسبت جشن میلاد «کیم جونگ ایل» پدر کیم جونگ اون برگزار شد، منتشر شده است.

 

56594095_303

 

هنگام حضور کیم و همسرش در سالن تماشاگران با صدای بلند برای آنها هورا کشیده و تشویق کردند.

در این مراسم سرودهایی حماسی و انقلابی خوانده شد.

گمانه‌ زنی ‌های متعددی درباره علت غیبت طولانی «ری» وجود داشت. برخی معتقد بودند او فرزند دیگری دارد که فرزند چهارمش محسوب می‌ شود و اینکه به دلیل شیوع کرونا تمایلی به حضور عمومی ندارد.

در مورد زندگی کیم جونگ اون رهبر کره شمالی اطلاعات زیادی در دست نیست. به همین دلیل است که بانوی اول این کشور یعنی ری سول جو هم شخصیتی مرموز است. او به ندرت در انظار عمومی ظاهر می شود و نام او به اندازه ی همسران رهبران دیگر کشورهای دنیا در میان خبرها به چشم نمی خورد. علاوه بر این، سن دقیق او نامعلوم است. با این وجود، اطلاعاتی هر چند اندک اما جالب توجه در مورد زندگی این بانوی مرموز وجود دارد. او در شهر بندری «چونگ جین» متولد شد و پدر و مادر او پزشک و معلم بودند. تاریخ احتمالی تولدش از 1985 تا 1989 ذکر شده است.  

 

COVER-Salen-a-la-luz-

 

او پیش از ازدواج با رهبر کره شمالی در بزرگ ترین دانشگاه کره شمالی یعنی «کیم ایل سونگ» در پیونگ یانگ پایتخت این کشور تحصیل کرد. در سال 2005 و در جریان مسابقات قهرمانی آسیا، او به عنوان یکی از اعضای گروه تشویق کنندگان هیئت ورزشی کره شمالی به کره جنوبی سفر کرد.

در سال 2013 شایعه‌ ای مبنی بر اینکه او ستاره موسیقی پاپ است پخش شد، و کسانی که این شایعه را پخش کردند اعدام شدند.

طبق اخبار، ری سول جو و کیم جونگ اون دو دختر (حدودا متولد سال های 2010 و 2013 ) و یک پسر (متولد سال 2017) دارند. طبق گزارش های سازمان جاسوسی کره جنوبی، به دنیا آمدن فرزند سوم برخلاف خواست ری سول جو بود اما از آنجایی که کره شمالی به یک جانشین نیاز دارد او مجبور به اطاعت از دستور بوده است.

ری سول جو نخستین بانوی اول در کره شمالی است که آرایش موهایش را شجاعانه تغییر داد و آنها را کوتاه کرد. پیش از آن، تمامی همسران رهبران کره شمالی موهای بلندی داشتند. او همسرش را متقاعد کرد آزادی بیشتری به زنان کره شمالی دهد و بدین ترتیب کیم جونگ اون به زنان کره شمالی اجازه داد شلوار، جین، جوراب شلواری مشکی و همینطور کفش های پاشنه بلند و لژدار بپوشند. علاوه بر این، او به زنان اجازه دوچرخه سواری را داد.

«کیم جونگ اون» 36 ساله از سال 2011 میلادی قدرت را در کره شمالی در دست دارد .او دارای عناوین دبیر اول حزب کارگران کره، رئیس کل کمیسیون مرکزی نظامی، رئیس کل کمیسیون ملی دفاع کره شمالی، فرمانده ارتش خلق کره، و عضو پرزیدیوم پلیتبوری کمیته مرکزی حزب کارگران کره است. کیم همچنین در ژوئیه 2012 به درجه ژنرال چهار ستاره ارتقا یافت. کیم در سال 2011 در زمانِ به قدرت رسیدن با 27 سال سن، جوان ‌ترین رئیس کشور در جهان بود. این در حالیست که گفته می شود در یک سنت شکنی و تحولی بزرگ، خبرگزاری مرکزی کره شمالی (کی سی ان ای) روز چهارشنبه در گزارشی که به بازدید کیم جونگ اون از کوه «کومسوسان» اشاره داشت از کیم به عنوان «رئیس جمهور» نام برد. این رسانه هممچنین چند روز پیش نیز در انعکاس گزارش ارسال پیام رهبر کوبا به کیم از رهبر این کشور به عنوان «رئیس جمهور» کره شمالی یاد کرده بود.

عنوان «رئیس جمهور»  برای توصیف رهبران کشورهایی که از طریق انتخابات برگزیده می شوند، استفاده می شود اما در کره شمالی این عنوان برای «کیم ایل سونگ» بنیانگذار فقید جمهوری دموکراتیک کره شمالی و پدربزرگ رهبر فعلی محفوظ است. کارشناسان به خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گفته اند استفاده از عنوان «رئیس جمهور» برای کیم ممکن است در راستای تلاش های کره شمالی برای معرفی خود به عنوان «یک کشور عادی» در برابر جامعه بین المللی باشد.

 

مکان: پیونگ یانگ، کره شمالی

منبع: دویچه وله 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.