چرخه تولید واکسن کرونای شرکت آمریکایی «جانسون‌ اند جانسون» به علت احتمال آلودگی دستخوش اختلال شده است.

 

به گزارش جماران، پس از بروز اختلال در تولید واکسن کرونای آسترازنکا، این بار قرعه به نام واکسن شرکت آمریکایی جانسون‌ اند جانسون افتاده است.

روزنامه واشنگتن پست به نقل از یک فرد مطلع نوشت: اداره غذا و داروی آمریکا تصمیم گرفته است دست کم 60 میلیون دوز واکسن کرونای «جانسون اند جانسون» را که در کارخانه «ایمرجِنت بایو سُلوشنز» تولید شده است، معدوم کند.

این فرد که خواست معرفی نشود گفت: سازمان غذا و دارو با صدور بیانیه‌ ای اعلام کرد این سازمان همچنین پس از آزمایش‌ های گسترده ایمنی، استفاده از 10 میلیون دوز واکسن تولید شده در همین تأسیسات را بلامانع اعلام کرد.

سازمان غذا و دارو در این بیانیه اعلام کرد مقادیری از واکسن‌ ها برای استفاده مناسب نیستند، اما مقادیر دیگری هنوز در دست بررسی هستند.

گفته شده است که علت نابود کردن این واکسن‌ ها نفوذ آلودگی به چرخه تولید بوده است. اداره نظارت بر مواد خوارکی و دارویی آمریکا توضیحی درباره نوع این آلودگی در اختیار رسانه‌ ها قرار نداده است.

این فرد مطلع گفت این 60 میلیون دوز واکسن کرونا که باید معدوم شوند علاوه بر 15 میلیون دوز واکسن کرونایی هستند که پیشتر در اوایل امسال به سبب آلوده شدن با واکسن آسترازنکا معدوم شدند، زیرا سازمان غذا و دارو نمی توانست مشخص کند آیا استفاده از آنها ایمن است.

خبر مربوط به دور ریخته شدن 60 میلیون دوز واکسن کرونا را نخستین بار نیویورک تایمز اعلام کرد.

پیش بینی می‌ شود 10 میلیون دوز واکسنی که (در این تأسیسات مشکوک تولید شده اند و) آزاد می‌ شوند در اختیار کشور‌های دیگر قرار گیرد. این اقدام در چارچوب تلاش «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا برای عرضه واکسن به سایر کشورهاست. میلیون‌ ها دوز دیگری که در این کارخانه تولید شدند، همچنان در دست بررسی هستند. سازمان غذا و دارو هنوز به این کارخانه اجازه نداده است تولید واکسن «جانسون اند جانسون» را که در یک مرحله تزریق می‌ شود از سر بگیرد.

در همین حال کانادا اعلام کرد از توزیع محموله‌ ای شامل 300 هزار دوز واکسن ضد کووید 19 جانسون اند جانسون که اوایل سال دریافت شد، به علت نگرانی از تولید آن در آزمایشگاهی در آمریکا صرف نظر می‌ کند.

واکسن جانسون اند جانسون با نام تجاری «جانسون» ماه مارس از سوی اتاوا تأیید شد و  300 هزار دوز آن ماه بعد دریافت شد، اما وزارت بهداشت کانادا به علت تردید‌ها در مورد کیفیت این محصول بلافاصله توزیع آن را به حال تعلیق درآورد.

وزارت بهداشت کانادا در بیانیه‌ ای اعلام کرد: «به علت نگرانی‌ های مطرح شده در مورد ماده‌ ای دارویی که در مرکز «امرجنت بایوسولوشنز» در بالتیمور در ایالت مریلند آمریکا تولید شده است، وزارت بهداشت کانادا تصمیم گرفت ذخایر دریافت شده را به منظور حفاظت از سلامت و امنیت مردان و زنان کانادایی توزیع نکند.»

بیانیه وزارت بهداشت کانادا افزود: این ماده در هنگام تولید و بعد هنگام بررسی ویال ها، آلوده به ترکیبات یک واکسن دیگر شده است و بهداشت کانادا نتوانست به این نتیجه برسد که معیار‌های کانادا در آن رعایت شده است.

وزارت بهداشت کانادا تصریح کرد یک هیئت تابستان امسال کارخانه مریلند را بازرسی خواهد کرد و کانادا تا آن موقع، هیچ محموله جدیدی را که از این تأسیسات بیاید نخواهد پذیرفت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.