مکان: بالتیمور، آمریکا/ منبع: سی ان ان

 

به گزارش جماران، تظاهرات کنندگان معترض به تبعیض نژادی در «بالتیمور» در نزدیکی واشنگتن، پایتخت آمریکا مجسمه «کریستوف کلمب» را به زیر کشیدند و آن را به بندرگاهی انداختند.

از کلمب به عنوان کاشف آمریکا یاد می ‌شود. و تاریخ بنای این مجسمه به سال 1984 بر می گردد.

 

بالتیمور3

بالتیمور

بالتیمور2

 

مجسمه کریستف کلمب در حالی توسط معترضان واژگون شد که آمریکایی ها در حال برگزاری جشن «روز استقلال» این کشور بودند و همزمان که معترضان این مجسمه را به آب می انداختند آتش بازی هایی اطراف این شهر برگزار می شد. 

بعد از اینکه یک مامور پلیس سفیدپوست در شهر «مینیاپولیس» ایالت مینه سوتا در آمریکا، «جورج فلوید»، یک سیاهپوست آمریکایی آفریقایی تبار را به قتل رساند، اعتراضاتی در سراسر این کشور و در جهان آغاز شدند.

در بحبوحه اعتراضات به قتل این سیاهپوست که در 25 مه کشته شد، معترضان به برخی از مجسمه ها و یاد بود های رهبران کنفدراسیون آسیب رساندند یا آنان را واژگون کردند.

ترامپ کسانی که دست به این اقدام می زنند را تهدید کرده است.

در تازه ترین سخنرانی رئیس‌ جمهور آمریکا در مراسم روز استقلال کشورش و در مراسمی در کاخ سفید گفت: «ما اکنون در مسیر شکست‌ دادن چپ رادیکال، آنارشیست ‌ها، آشوبگران، غارتگران و آدم‌ هایی هستیم که در بسیاری از موارد هیچ نمی ‌دانند در حال انجام چه کاری هستند».

او افزود: «هرگز اجازه نخواهیم داد اوباش عصبانی تندیس ‌های ما را پایین بکشند، تاریخ ما را پاک کنند و بچه‌ های ما را به راه کج ببرند. ما از راه و رسم زندگی آمریکایی حفاظت و مراقبت خواهیم کرد؛ راه و رسمی که از 1492 با کشف آمریکا توسط [کریستف] کلمب آغاز شد».

در زمان سخنرانی ترامپ گروهی از معترضان در میدان «زندگی سیاهان مهم است»، خارج از کاخ سفید، تجمع و در خیابان ‌های مسدودشده راهپیمایی کردند.

میلیون ‌ها معترض در این روزها خواستار انجام اصلاحات در پلیس شده ‌اند. 

خیابان‌ ها و مناطق اطراف کاخ سفید از مراکز اصلی تجمعات و اعتراضات به کشته ‌شدن فلوید به‌دست پلیس و اعتراضات به عملکرد و رفتار نهادهای انتظامی در آمریکا بود.

بسیاری از تجمعات مسالمت ‌آمیز برگزار شده، اما همزمان برخی از آنها نیز به خشونت، غارت فروشگاه‌ ها و مراکز کسب و کار انجامیده است.

 

مکان: بالتیمور، آمریکا

منبع: سی ان ان

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.