به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد حاج ابوالقاسم دولابی عصر دوشنبه در جلسه تفسیر قرآن کریم که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، اظهار داشت: حضرت خدیجه (س) مجسمه مقاومت و استقامت و محور تمام عیار برای محور مقاومت محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در سوره انفال به تاکتیک‌های مقاومت و شیوه‌های مختلفی که در جبهه مقاومت باید بکار بسته شود اشاره شده است، افزود: جبهه مقاومت باید بنیاد دفاعی خود را مستحکم کند، در برابر عهد شکن بایستد و در صورتی که شرایط صلح فراهم شد در صلح تاکتیکی حضور یابد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خداوند در آیه ۵۶ سوره انفال اشاره می‌کند به کسانی که پیامبر (ص) با آنها عهد بسته است اما آنها عهد خود را می‌شکنند، تصریح کرد: آمریکای جنایتکار توافقنامه برجام را بارها نقض کرده است که قرآن کریم در آیه ۵۷ سوره انفال به نخستین راهبرد جبهه مقاومت اشاره می‌کند و آن گوش مالی متجاوز است.

وی تصریح کرد: حمله به پایگاه نظامی عین الاسد آمریکا در عراق موجب شد کسانی که از پنتاگون دستور می‌گیرند، با حمله سپاه اسلام درس عبرت بگیرند.

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم دولابی یکی از راهبردهای جبهه مقاومت را برخورد قاطع با عهد شکنان دانست و افزود: اگر احساس کردید دشمنان به دنبال عهدشکنی هستند شما موظف هستید که به آن‌ها اعلام کنید که به این عهد و پیمان وفادار نیستید.

یکی از راهبردهای جبهه مقاومت تقویت بنیه دفاعی است

وی با بیان اینکه یکی دیگر از راهبردهای جبهه مقاومت تقویت بنیه دفاعی است که آیه ۶۰ سوره انفال به آن اشاره دارد، گفت: در مقابله با دشمن باید خود را تقویت کنیم که این تقویت باید در ابعاد نظامی، سیاسی، اقتصادی و حتی جلب مشارکت‌های مردمی باشد و مرز این تقویت تا جایی است که در دشمن دلهره ایجاد کند.

رئیس پژوهشگاه فقه نظام با تأکید بر اینکه امت اسلام باید به قدری قوی باشد که در دل دشمن دلهره بیاندازد، افزود: با قدرت امت اسلام، دشمنان آشکار و همینطور دشمنانی که نمی‌شناسیم، نگران می‌شوند.

وی ادامه داد: در جریان پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره توسط سپاه پاسداران برخی از منافقین داخلی با دشمنان خارجی هم‌صدا شدند و ابراز نگرانی کردند.

حجت الاسلام حاج ابوالقاسم دولابی بیان کرد: هر قدر در مسیر تقویت بنیه دفاعی که مسیر خداست هزینه کنید به سوی شما بازخواهد گذشت.

وی گفت: صلح به معنای عقب نشینی و کوتاه آمدن از اصول نیست بلکه باید صلح تاکتیکی مورد توجه قرار گیرد.

این استاد تفسیر حوزه اظهار داشت: خداوند در آیه ۶۱ سوره انفال در راستای پذیرش صلح عادلانه سخن می‌گوید و اگر متواضعانه تقاضای صلح کردند تو نیز به سوی صلح روی‌آور و به خدا توکل کن؛ این تقاضا باید متواضعانه باشد نه از روی زور و فشار که در این آیه در می‌یابیم که دین اسلام جنگ طلب نیست و صلح عادلانه را می‌پذیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.