حجت‌الاسلام محمد فخرالدینی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا با گرامیداشت یاد شهید محمد منتظر قائم از فرماندهان وقت سپاه یزد در  این حادثه افزود: آمریکایی‌ها بعد از پیروزی انقلاب به خاطر از دست دادن منافع خود در ایران از مدت‌ها قبل با طراحی حمله نظامی به دنبال شکست نظام بودند.

وی ادامه داد: آنها  به خیال خام خود با نفوذ و حمله نظامی به داخل کشور از مسیر صحرای طبس، اهداف پلید خود را تعقیب می‌کردند ولی به حول و قوه الهی ، متحمل شکست مفتضحانه شدند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یزد اظهار کرد: آمریکا بعد از  این حادثه که در منظر جهانیان و ملت ایران رسوا شد در ۴۰ سال گذشته برای شکست نظام از دسیسه‌های مختلف بهره گرفت .

فخرالدینی گفت: حمله نظامی، راه اندازی جنگ هشت ساله با کمک صدام، تحریم، جنگ روانی، فرهنگی و تبلیغاتی از جمله توطئه‌هایی است که در این مدت علیه کشور صورت گرفت ولی استکبار در طرح‌های خود شکست خورد .

وی تاکید کرد: دشمنی آمریکا علیه انقلاب هر روز در فضایی جدید انجام می‌شود که بصیرت و هوشیاری مردم و مسوولان موجب شکست توطئه های آنها  علیه کشور اسلامی است .

به گزارش ایرنا ، هواپیماهای متجاوز آمریکایی در چنین روزی در سال ۱۳۵۹ با هدف آزادکردن جاسوسان خود به خاک ایران تجاوز کرد که با امدادهای غیبی در صحرای طبس سرنگون شدند.

صحرای طبس در فاصله ۱۳۰ کیلومتری جنوب شهر طبس  قرار دارد که آمریکایی ها با ورود به این منطقه قصد آزادی جاسوسان خود را در تهران داشتند ولی چند فروند هواپیما و بالگرد نظامی آنها در اثر وقوع توفان شن و امدادهای الهی از بین رفت و دچار شکست سخت نظامی شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.