بی رغبتی بسیاری از شهروندان آمریکایی به استفاده از واکسن کرونا زنگ هشدار را به صدا در آورده است.

 

به گزارش جماران، سی ان ان در گزارشی نوشت: از آنجا که آمریکا ممکن است در تحقق وعده بایدن برای واکسیناسیون شکست بخورد، مقامات هشدار می دهند و ایالت ها اقدامات گسترده ای را برای تشویق ساکنان بی رغبت به دریافت واکسن کووید 19 انجام می دهند.

طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، این کشور از روز جمعه به طور متوسط ​​فقط بیش از 1 میلیون دوز واکسن کووید 19 تزریق کرده است. این میانگین در آوریل 3.3 میلیون در روز بود.

دکتر «آنتونی فائوچی» مدیر انستیتوی ملی آلرژی و بیماری های عفونی روز جمعه گفت که بهترین راه برای جلوگیری از افزایش موج کووید 19 و درد بیشتر اقتصادی کشور، واکسیناسیون است.

فائوچی در مراسمی که توسط وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا برگزار شد، گفت: «همه چیز تمام نشده است.»

به گفته وی، رضایت خاطر می تواند منجر به «جهش دیگری شود - خصوصاً با وجود انواع مختلف - که می تواند ما را به زمانی که باید کارها را تعطیل کنیم، برگرداند.»

به گفته کارشناسان، جوامع و مناطقی که میزان واکسیناسیون پایین دارند همچنان می توانند عاملان اصلی شیوع بیماری باشند و این می تواند خطراتی نه تنها برای بزرگسالان واکسینه نشده، بلکه همچنین برای کودکانی باشد که هنوز واجد شرایط واکسیناسیون نیستند یا تازه واجد شرایط شده اند.

تجزیه و تحلیل اخیر سی ان ان از داده های وزارت بهداشت نشان داد که ایالات متحده در حال فاصله گرفتن از هدف دولت بایدن است که وعده داده بود 70 درصد افراد بزرگسال کشور حداقل تا 4 ژوئیه دستکم یک دوز از واکسن را دریافت می کنند.

حدود 63.2٪ از بزرگسالان آمریکا تا صبح جمعه حداقل یک دوز واکسن دریافت کرده اند. اگر این کشور سرعت فعلی خود را حفظ کند، آمریکا به هدف 70٪ تا اواسط تا اواخر ژوئیه نمی رسد.

12 ایالت تاکنون وعده بایدن برای تزریق یک دوز را برآورده کرده اند: «کالیفرنیا، کانکتیکات، هاوایی، ماساچوست، مریلند، ماین، نیوهمپشایر، نیوجرسی، نیومکزیکو، پنسیلوانیا، رود آیلند و ورمونت.»

در حالی که کشور برای واکسیناسیون بیشتر تلاش می کند، شواهدی ثابت شده است که برنامه های واکسیناسیون گسترده به پایین آمدن عفونت ها و مرگ و میرهای روزانه کمک کرده است.

طبق داده های دانشگاه جان هاپکینز، آمریکا طی هفته گذشته روزانه به طور متوسط ​​حدود 14300 مورد جدید داشته است که در اواسط آوریل حدود 71،300 مورد روزانه کاهش یافته است. به گفته جان هاپکینز، این رقم کمتر از میانگین اوج کشور است که در اوایل ژانویه به بیش از 250،000 مورد روزانه رسیده بود.

 تقریباً 170 میلیون نفر در آمریکا - تقریبا بیش از نیمی از کل جمعیت کشور - حداقل یک دوز واکسن دریافت کرده اند و حدود 137.5 میلیون نفر - 41.4٪ از جمعیت - کاملاً واکسینه شده اند.

مشوق های واکسن همچنان ادامه دارد

بسیاری از ایالت ها و شرکت ها در ماه گذشته امیدوار بوده اند که با اعطای جوایز و مشوق ها، نظر مردم را به واکسیناسیون جلب کنند.

هاوایی جدیدترین مورد است که جوایزی از جمله بسته های تعطیلات و بلیط های هواپیمایی را برای کمک به رسیدن به هدف واکسیناسیون در اسرع وقت ارائه می دهد.

«پیتر اینگرام» رئیس و مدیر عامل شرکت هواپیمایی هاوایی گفت: «15 یا 16 ماه گذشته برای بخش گردشگری ما زمان بسیار دشواری بود.»

هاوایی، که سخت ترین محدودیت های سفر در سراسر همه گیری را حفظ کرده است، شروع به سست کردن قوانین مربوط به سفرهای هوایی کرده است، آزمایشات و نیازهای قرنطینه خود را برای افرادی که بین جزایر هاوایی از 15 ژوئن پرواز می کنند، کاهش می دهد. این ایالت اعلام کرد اگر میزان واکسیناسیون به 70 درصد برسد، کل محدودیت ها برداشته می شود.

«دیوید ایگ» فرماندار هاوایی روز جمعه گفت: «ما باید سختگیری کنیم تا بتوانیم به جایی برسیم که برای ایمن کردن مردم هاوایی دیگر نیازی به سفرهای ایمن نباشد.»

در کنتاکی فرماندار «اندی بشیر» اعلام کرد که به بزرگسالان واکسینه شده «یک میلیون دلار» جایزه می دهد.

بشیر روز جمعه گفت: در هفته های آینده، سه کنتاکیایی واکسینه شده  18 سال یا بیشتر، میلیونر خواهند شد، و اضافه کرد که 15 کنتاکیایی 12 تا 17 ساله، بورس تحصیلی کامل در یک کالج دولتی، دانشگاه یا مدرسه فنی یا بازرگانی را برنده خواهند شد.

وی گفت که بیش از 2 میلیون نفر در کنتاکی واکسینه شده اند.

در کلرادو، فرماندار «جارد پولیس» یک چک فوق العاده به ارزش 1 میلیون دلار به عنوان پاداش ارائه داد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.