مایک پنس با دومین سخنرانی خود این بار در نیوهمپشایر گمانه زنی های مربوط به انتخابات 2024 را داغ تر کرد.

 

به گزارش جماران، نیوزویک در گزارشی نوشت: رقابت در سال 2024 برای کاندیداتوری جمهوری خواهان برای ریاست جمهوری در حالی داغ تر شده است که «مایک پنس» معاون رئیس جمهور سابق شب گذشته در یک رویداد این حزب  در ایالت مهم و اصلی اول کشور در نیوهمشایر سخنرانی کرد.

 مایک پنس معاون سابق دونالد ترامپ در دومین سخنرانی عمومی خود پس از ترک کاخ سفید باز هم از ترامپ فاصله گرفت و گفت: کسانی را که شورش 6 ژانویه و حادثه حمله به کنگره را رقم زده اند به هیچ وجه نمی‌ شناسم. من هیچ وقت در این زمینه با دونالد ترامپ صحبت نکرده ام.

وی در ادامه اظهار داشت: همه ما می‌دانیم این حادثه یک نقطه تاریک است که برای همیشه در حافظه تاریخی آمریکا ثبت شد. من از تمامی نیرو‌های امنیتی و پلیس فدرال که تلاش‌ های زیادی در زمینه بازگرداندن آرامش به پایتخت آمریکا کردند تشکر می‌ کنم.

مایک پنس در ادامه تصریح کرد: من هرگز رو در رو با دونالد ترامپ درباره این حادثه و علل آن صحبت نکرده ام، ولی بار‌ها سایر مسائل داخلی و خارجی آمریکا را با هم تحلیل کرده ایم. من ولی با وجود تمامی انتقادها، به کار‌هایی که در طول چهار سال گذشته برای مردم آمریکا انجام داده ام، افتخار می‌ کنم.

وی در ادامه سخنان خود دموکرات‌ ها را به ایجاد دو دستگی در موضوع بررسی علل حادثه حمله به ساختمان کنگره متهم کرد و گفت: این یک موضوع امنیت ملی است و همه باید برای آن تلاش کنیم. همه ما جدای از اعتقاداتی که در احزاب خود داریم باید این موضوع را به دلیل امنیت مردم آمریکا در اولویت کار‌های خود قرار دهیم.

پنس همچنین افزود: برخی فکر می‌ کنند من با ترامپ کمی تفاوت دارم. ولی رفتار دونالد ترامپ در زمان انتخابات نشان داد اگر رهبران جمهوری خواه ما بر سر اصول محافظه کارانه خود پافشاری کنند و از آن عقب نشینی نکنند ممکن است چه عواقبی برای ما به همراه داشته باشد.

در توئیتر، پنس عکسی از خود به همراه «کریس سونونو» فرماندار جمهوری خواه نیوهمپشایر منتشر کرد. 

 

pence_sununu_photo_6-3-21

 

این دومین ایالتی است که پنس از زمان ترک دفتر خود به آن سفر کرده است و این امر برای تصمیم گیری در مورد کاندیدای حزب جمهوری خواه برای ریاست جمهوری بسیار مهم است.

پنس در رویدادی با حمایت مالی سازمان خانواده «پالمتو» در کلمبیا، کارولینای جنوبی در ماه آوریل - اولین سخنرانی خود پس از ترک پست معاونت ریاست جمهوری را ایراد کرد.

«دانته اسکالا» استاد علوم سیاسی دانشگاه نیوهمپشایر در گفت و گو با نیوزویک درباره آخرین سفر پنس به نیوهمپشایر گفت: «این مطمئناً حکمت متعارف را تأیید می کند که پنس قصد دارد در سال 2024 کاندید شود. تعجب آور نیست.»

پنس خودش نگفته است که آیا قصد دارد کاندیدای جمهوری خواهان بشود یا خیر، اما تصور می شود که وی کاندیدای انتخابات باشد. چندین شخصیت جمهوری خواه دیگر گمانه زنی در مورد علاقه شان برای کاندیداتوری را برانگیخته اند زیرا آنها هم در مراحل اولیه به برخی ایالت ها سفر کرده اند، از جمله «مایک پومپئو» وزیر خارجه سابق و «ریک اسکات» و «تیم اسکات» سناتورهای آمریکایی که همه در هفته های اخیر به آیووا سفر کرده اند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین رسماً اعلام نکرده که آیا وی مجدداً کاندید خواهد شد، هرچند که این ایده را به بازی گرفته است.

ترامپ و پنس از زمان صدور مجوز انتخاب جو بایدن دموکرات به عنوان رئیس جمهور، که پنس بر آن نظارت داشت، رابطه سردی با هم دارند. ترامپ از پنس خواسته بود تا نتایج انتخابات را نادیده بگیرد، که معاون وقت رئیس جمهور اختیار قانونی برای انجام این کار را نداشت.

ترامپ در سخنرانی خود در آن روز در فاصله کمتر از دو مایلی از کنگره، در جمع طرفداران خود گفت: «آنچه پنس معاون رئیس جمهور باید انجام دهد این است که آن را به آمریکا برگرداند تا مجدداً تأیید شود و ما رئیس جمهور می شویم و شما خوشبخت ترین مردم هستید. و من در واقع، من فقط با مایک صحبت کردم. من گفتم: مایک، این جسارت نمی خواهد. آنچه شجاعت می خواهد این است که هیچ کاری انجام ندهی. این شجاعت می خواهد.»

در آن زمان پنس به سرعت بیانیه ای منتشر کرد مبنی بر اینکه وی قصد ندارد به ادعای ترامپ پاسخ مثبت بدهد، و باعث شد گروهی از طرفداران خشمگین ترامپ به کنگره حمله کنند و این روند برگزاری مراسم را برای ساعت ها مختل کرد در حالی که نمایندگان مجلس و پنس در مناطق امن مخفی بودند.

مشخص نیست که پنس در نیوهمپشایر، جایی که ترامپ در سال 2016 به پیروزی خوبی رسید و همچنان محبوبیت سیاسی دارد، با چه استقبالی روبرو شده است.

مایک پنس در سخنرانی اش به میزبانی یک گروه جمهوری خواهان در نیوهمپشایر، نژادپرستی سیستمی را به عنوان «افسانه چپ گراها» با اتخاذ سیاست های نژادی رئیس سابق خود، دونالد ترامپ، توصیف کرد.

این سخنرانی نشان دهنده محاسبه گری دقیق پنس است که قصد دارد در چارچوب کلام های جذب کننده حزب جمهوری خواه در زمان ترامپ باشد در حالی که با تلاش های ترامپ برای لغو نتایج انتخابات 2020 مخالفت کند.

پنس پس از تمرکز بیشتر سخنان خود بر تبلیغ دستاوردهای دولت ترامپ، «تئوری نژاد پرستی» را هدف قرار داد، یک چارچوب در تحصیلات تکمیلی که به آموزش عمومی کودکستانی هم راه یافته است و اعلام می کند که کودکان خردسالی هم که آموزش می بینند «شرمنده رنگ پوست خود هستند.»

پنس دو روز پس از گرامیداشت صدمین سالگرد قتل عام نژاد در تولس توسط رئیس جمهور بایدن با تشویق شدید حضار گفت: «آمریکا کشوری نژاد پرست نیست.»

جمهوری خواهان در ماه های اخیر با هدف تعیین نحوه آموزش نژادپرستی تاریخی و مدرن در مدارس آمریکا  یک مبارزات پرانرژی را آغاز کرده اند و پنس حمایت خود را از تلاش برای ممنوع کردن نظریه نژادپرستی از طریق قانونگذاری در ایالت های تحت رهبری جمهوری خواهان نشان داد. پنس قبلاً در توییت ها و در اولین سخنرانی خود در ماه آوریل پس از ترک دفتر معاونت، نظریه نژادپرستی حساس را هدف قرار داده بود.

توسل پنس به سیاست نژادپرستی فراتر از آموزش بود. معاون پیشین رئیس جمهور در مورد تلاش برای دفاع از آژانس های اجرای قانون گفت: «زندگی سیاهپوستان توسط پلیس در معرض خطر نیست، سیاهپوستان توسط پلیس نجات می یابند.»

پنس گفت: «زمان آن شده که آمریکا اسطوره چپ نژادپرستی سیستمی را کنار بگذارد.»

پست های کمیته جمهوری خواه شهرستان هیلزبورو در فیس بوک نظرات کاربران عصبانی زیادی را به همراه داشته است.

یک نفر نوشت: «پنس یک خیانتکار است. پایگاه ترامپ (که اکثریت رای دهندگان جمهوری خواه است) او را به طور کامل رد می کند.»

دیگری نوشت: «کدام جمهوری خواهان این کمیته جمهوری خواه شهرستان هیلزبورو را اداره می کنند؟ من می خواهم اسامی این خائنین را ببینم. شرم نمی کنید؟ مایک پنس در 6 ژانویه کجا بود؟»

اسکالا، استاد علوم سیاسی، گفت که پاسخ حضوری می تواند گویاتر باشد. او گفت: «وقتی او صحبت می کند، کنجکاو می شوم، آیا این چیزی بیش از تشویق مودبانه خواهد بود؟»

هنگامی که پنس در سال 2016 به دولت ترامپ اضافه شد، او یک جمهوری خواه پروتستان، عمدتا به عنوان کسی شناخته می شد که در محافظه کارترین پایگاه حزب جمهوری خواه که نسبت به ترامپ بدبین تر است، طرفداران زیادی را جذب خود کند. اما ممکن است در مکانی مانند نیوهمپشایر اوضاع به همین خوبی پیش نرود.

اسکالا گفت: جمهوری خواهان انجیلی زیادی در نیوهمپشایر و محافظه کاران اجتماعی زیادی در نیوهمپشایر وجود ندارند.»

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.