شیوع کووید 19 در میان دستیاران ترامپ، باعث تضعیف پیام وی در این خصوص می ‌شود که شرایط وخیم این همه گیری پشت سر گذاشته شده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، ​شبکه خبری سی ان ان گزارش داد در حالی که کرونا بیش از هر زمان دیگر، در حال نزدیک شدن به بخش‌ های غربی کاخ سفید یعنی دفتر بیضی شکل محل استقرار رئیس جمهور آمریکا است، اخباری منتشر شده است مبنی بر این که دستیاران ترامپ به این ویروس آلوده شده اند. این موضوع احتمالا باعث تضعیف پیام ترامپ در این خصوص می‌شود که شرایط وخیم این همه گیری پشت سر گذاشته شده است.

این شرایط، تصمیم گیری معاون رئیس جمهور آمریکا را در خصوص بازگشایی ایالت ها هم زیر سوال می‌برد و این سوال را مطرح می کند که اگر اطرافیان ترامپ که تحت شدیدترین تدابیر امنیتی و بهداشتی هستند از این ویروس مصون نمانده اند، مردم عادی چگونه با آن مقابله خواهند کرد؟

مصونیتی برای آنها انتظار نمی رود و ترامپ خودش هم این را می داند.

دفتر «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد وی خود را قرنطینه نخواهد کرد. این در حالی است که نتیجه آزمایش روز جمعه نشان داد مسئول روابط عمومی پنس به کرونا آلوده شده است.

«دوین اومالی» سخنگوی پنس در این باره در بیانیه‌ای اعلام کرد معاون رئیس جمهور همچنان به توصیه‌ های بخش پزشکی کاخ سفید گوش خواهد داد و اینکه وی در قرنطینه به سر نمی ‌برد.

به علاوه، آزمایش‌ های روزانه از پنس در خصوص ابتلا به کرونا، تاکنون منفی بوده است، و وی قصد دارد امروز دوشنبه به کاخ سفید برود. این بدان معنا است که پنس خود را قرنطینه نکرده است.

اما تصمیم وی در تضاد با اظهاراتی است که سه تن از پزشکان عضو کارگروه ویژه مقابله با کرونا مطرح کرده اند.

در حقیقت ترامپ در میانه بدترین بحران پزشکی 100 سال اخیر گرفتار شده است. «باراک اوباما»، رئیس ‌جمهور سابق آمریکا روز جمعه گفت پاسخ دولت ترامپ به همه ‌گیری کووید19 «فاجعه پرهرج ‌و مرج مطلق» بوده است. وی همچنین ساکن فعلی کاخ سفید و متحدانش را به تشدید تنش ‌های «قبیله ‌ای» در سراسر کشور متهم کرد که به گفته او همین مسئله، مانع تلاش ها برای کاهش تعداد کلی مبتلایان در آمریکا شده است.

با این حال ترامپ خود را به نشنیدن زد و در توئیتر به خودش به دلیل مدیریت بحران کرونا تبریک گفت!

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.