تاکنون 4 میلیون و 181 هزار و 218 نفر در جهان به کرونا مبتلا شده اند. آمریکا بیشترین قربانی ناشی از ابتلا به این ویروس را در جهان ثبت کرده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، براساس آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی، براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، تا لحظه مخابره این خبر در ساعت 10 صبح، 4 میلیون و181 هزار و 218 نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده‌ اند. آمریکا با 1 میلیون و 367 هزار و 638 مورد، دارای بیشترین آمار بیماران کرونایی در جهان است. اسپانیا با 264 هزار و 663 نفر و انگلیس نیز با 219 هزار و 183 نفر در رده‌ های دوم و سوم این فهرست قرار دارند.

تاکنون در ایتالیا 219 هزار و 70 نفر، در روسیه 209 هزار و 688 نفر و در فرانسه 176 هزار و 970 نفر، به این بیماری مبتلا شده ‌اند.

بر اساس این گزارش تاکنون در آمریکا 1 میلیون و 367 هزار و 638 نفر به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد 256 هزار و 336 نفر بهبود پیدا کرده و 80 هزار و 787 نفر جان خود را از دست داده اند.

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد تاکنون 4 میلیون و 181 هزار و 218 نفر در جهان به کرونا مبتلا شده اند.

 

Untitled

 

283 هزار و 876 نفر در مبارزه با کووید19 جان خود را از دست داده اند و یک میلیون و 493 هزار و 490 نفر نیز بهبود یافته اند.

تازه ترین اخبار مرتبط با شیوع کرونا در جهان را در بخش زیر می خوانیم:​

 

معاون ترامپ هم به قرنطینه رفت

«مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا در پی ابتلای دبیر مطبوعاتی ‌اش به کرونا، خود را قرنطینه کرده و از حضور در کاخ سفید خودداری می‌ کند.

پنس در نشست مهمی که با حضور ترامپ و مقام ‌های ارشد نظامی برگزار شد، حضور نیافت ودر تصاویر دیده می شود که «مایک پومپئو» وزیر خارجه ترامپ در صندلی پنس تکیه زده است.

این اتفاق پس از آن می افتد که «کیتی میلر» دبیر مطبوعاتی پنس که سخنگوی اصلی کارگروه مقابله با کرونای کاخ سفید نیز هست، آزمایش کرونایش مثبت از آب درآمد.

هم اکنون ترامپ و پنس روزانه مورد آزمایش کرونا قرار می ‌گیرند. 

 

محروم شدن میلیون ها آمریکایی از خدمات بیمه درمانی/ افزایش گسترده نرخ بیکاری

گزارش ها حاکی از تاثیرات عمیق شیوع کووید19 و بیکاری گسترده بر از دست دادن پوشش بیمه آمریکایی ‌ها است.

25 تا 43 میلیون آمریکایی با خطر از دست دادن بیمه سلامت مواجه هستند یا اینکه در حال حاضر هم پوشش بیمه ندارند که این موضوع بیشتر مربوط به بیمه ‌های تامین شده توسط کارفرمایان است.

به ‌دنبال اعلام افزایش نرخ بیکاری در آمریکا به 14.7 درصد در ماه آوریل، «استیون منوچین» وزیر خزانه‌ داری آمریکا اعلام کرد که وضعیت اشتغال در کشور احتمالا بدتر هم خواهد شد.

او همچنین از تصمیم دولت برای کاهش مالیات ‌ها خبر داد.

نرخ بیکاری در آمریکا به بدترین وضعیت خود از زمان «رکود بزرگ» در دهه 1930 رسیده است. نرخ بیکاری در آمریکا در ماه فوریه 3.5 درصد بود.

فقط در ماه آوریل 20 میلیون شغل در آمریکا از بین رفته و شمار کسانی که درخواست وام بیکاری کرده‌ اند به بالای 33 میلیون نفر رسیده است.

وزارت کار آمریکا می ‌گوید شمار کسانی که موقتا کار خود را از دست داده ‌اند، 10 برابر شده و به 18.1 میلیون نفر رسیده و 544 هزار شغل دائمی نیز از بین رفته و شمار بیکاران این بخش به 2 میلیون نفر رسیده است.

 

مذاکرات کاخ سفید و کنگره برای تصویب بسته حمایتی جدید

مقام های آمریکایی از مذاکرات غیررسمی کاخ سفید و رهبران دموکرات ها و جمهوری خواهان کنگره برای تصویب بسته حمایتی جدید برای مقابله با تبعات اقتصادی کرونا خبر داده اند.

منوچین و «لری کادلو» مشاور اقتصادی کاخ سفید گفته اند که در حال رایزنی با نمایندگان کنگره هستند.

بسته حمایتی جدید شامل اعطای کمک های غذایی و اینترنت پرسرعت رایگان به خانواده های آسیب دیده است.

کنگره آمریکا تاکنون 3 تریلیون دلار برای مقابله با تبعات کرونا اختصاص داده است.

 

اتهام ترامپ به شبکه سی بی اس 

ترامپ در حساب توئیتری خود نوشت: «شبکه سی بی اس و برنامه 60 دقیقه آن، امروزه همه توان خود را به کار گرفته تا از چین و همه گیری ویروس وحشتناک که به ایالات متحده و سایر کشور‌های جهان تحمیل شده، دفاع کند. به نظرم آنها می‌ خواهند در چین تجارت کنند!»

 

انتاریو برنامه مهار کرونا در خانه های سالمندان را خواستار شد

رادیو کانادا در صفحه رسمی خود در توئیتر نوشت ایالت انتاریو برنامه مهار کرونا در خانه های سالمندان را خواستار شد.

چند روزی است که رسانه های کانادایی از افزایش شمار مبتلایان و جان باختگان کرونایی در خانه های سالمندان این کشور انتقاد می کنند.

 

کرونا عامل ورشکستگی دومین شرکت هواپیمایی بزرگ آمریکای لاتین

شرکت هواپیمایی «آویانکا» دومین هواپیمایی بزرگ آمریکایی لاتین، به دلیل ضررهای ناشی از شیوع کرونا اعلام ورشکستگی کرد.

در صورتی که شرکت آویانکا نتواند از ورشکستگی جان سالم به در برد، این شرکت اولین هواپیمایی بزرگ جهان خواهد بود که پس از کاهش 90 درصدی پروازها در سراسر جهان، به طور کامل قربانی شیوع کووید19 می‌ شود.

آویانکا یکی از قدیمی‌ ترین شرکت‌ های هواپیمایی جهان است.

 

آخرین اخبار کرونا از برزیل 

وزارت بهداشت برزیل اعلام کرد: شبانه روز گذشته 496 نفر بر اثر ابتلا به کووید19 در این کشور جان باخته اند.

شمار تلفات کرونا در این کشور هم اکنون به 11123 نفر و تعداد مبتلایان نیز به 162699 نفر رسیده است.

 

ثبت 166 مورد جدید آلودگی در پاناما

پاناما از 166 مورد جدید آلودگی به کرونا در این کشور خبر داد. به این ترتیب، شمار موارد آلودگی به کرونا در این کشور به 8448 مورد رسید. شمار موارد مرگ بر اثر کرونا در پاناما نیز به 244 مورد رسیده است.

 

اروپا

گفته می شود کشورهای اروپایی، به ویژه ایتالیا، اسپانیا و فرانسه که در ماه ‌های اخیر بیشترین آسیب را در این قاره شاهد بودند، وضعیت رو به ثباتی دارند و محدودیت‌ ها به ‌تدریج در حال برداشته شدن است.

با این حال در دو روز شنبه و یکشنبه شماری از شهروندان کشورهای اروپایی (از جمله آلمان و سوئیس) و همچنین در استرالیا تظاهراتی علیه تداوم محدودیت‌ ها برگزار کردند و خواستار بازگشت کامل به شرایط عادی شدند.

 

پیام 14 دقیقه ‌ای بوریس جانسون

در انگلیس اعلام شد که شعار عمومی «در خانه بمانید» به «هوشیار باشید» تغییر می ‌کند.

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر این کشور در پیامی تصویری گفت عبور از مرحله‌ های پنج ‌گانه بین بدترین تا بهترین حالتِ کرونا به «اما و اگرهای» زیادی بستگی دارد و شرایط باید گام به گام ارزیابی شود.

بر اساس پیام جانسون، کسانی که نمی ‌توانند از خانه کار کنند بهتر است سر کار بروند، از روز چهارشنبه مدتی که مردم اجازه دارند بیرون از خانه باشند افزایش می ‌یابد، مدارس و فروشگاه ‌ها احتمالا از اول ماه ژوئن (سه هفته دیگر) باز می‌ شوند اما بازگشایی هتل ‌ها و مهمانخانه ‌ها بعید است زودتر از ماه ژوئیه (دو ماه دیگر) صورت گیرد.

تاکنون 219183 مبتلا به کرونا در انگلیس به ثبت رسیده و این کشور با 31855 قربانی، بعد از آمریکا بیشترین تعداد جان ‌باخته را داشته است.

جانسون همچنین اعلام کرد که جزئیات این طرح را امروز دوشنبه به پارلمان این کشور ارائه خواهد داد.

 

نمایش تصاویر کارکنان مبارزه با کرونا در برج ایفل

برج ایفل فرانسه تصاویر کارکنان خط مقدم مبارزه با کرونا را به نمایش گذاشت.

شمار مبتلایان به کرونا در فرانسه به 176970 نفر رسید.

 

برگزاری انتخابات ریاست‌ جمهوری لهستان بدون انجام رای‌ گیری

پس از آنکه دولت و احزاب مخالف در لهستان بر سر هیچ یک از موارد «برگزاری»، «لغو» یا «تعویق» انتخابات ریاست‌جمهوری به توافق نرسیدند، روز یکشنبه بدون آنکه رای‌ گیری انجام شود، روی کاغذ در این کشور انتخابات برگزار شد.

خبرگزاری فرانسه نوشت: روز انتخابات لهستان «برای کتاب ‌های تاریخی» بود چرا که حوزه‌ های رای‌ گیری بسته بودند و مشارکت نیز صفر بود.

اختلاف دولت و مخالفان بر سر این بود که با توجه به کرونا، انتخابات چگونه و چه زمانی برگزار شود.

دولت لهستان خواستار برگزاری انتخابات در زمان موعود، یعنی یکشنبه و از طریق رای‌ گیری پستی بود. با این حال قانون رای‌ گیری از طریق پست تازه روز پنجشنبه گذشته به تصویب پارلمان رسید و لذا زمان کافی برای تدارک این انتخابات وجود نداشت.

با وجود این، تاریخ جدیدی برای انتخابات اعلام نشد و رای ‌گیری روز یکشنبه نیز لغو نشد.

این نخستین بار ظرف 31 سال گذشته در لهستان است که رای ‌گیری اعلام شده در زمان مقرر برگزار نمی‌ شود.

«توماش ترلا» نماینده چپگرای پارلمان لهستان نوشت: «امروز روز انتخابات است، بدون انتخابات».

 

بحران اقتصادی در سوئیس 

بحران اقتصادی ناشی از کرونا حتی کشور‌های ثروتمندی مانند سوئیس را نیز تحت تاثیر قرار داده است و در یک مورد، صفی یک کیلومتری از حدود 1500 نفر از مردمی که از ساعت 5 بامداد در انتظار ایستاده بودند تا غذای رایگان دریافت کنند، ایجاد شد.

 

سایه سنگین کرونا بر مسکو  

با عبور آمار مبتلایان به کووید19 در روسیه از مرز 200 هزار نفر، مسکو، پایتخت این کشور، برای ششمین هفته متوالی مشابه با شهری خالی از سکنه است.

روسیه نیز همچنان شاهد افزایش مبتلایان و مرگ‌ ومیرهای روزانه است. به گفته مقام‌ های روسیه، با اضافه شدن بیش از 11 هزار مبتلای جدید در شبانه ‌روز اخیر، مجموع مبتلایان به کرونا به 209688  نفر و تعداد جان‌ باختگان به 1915 نفر رسیده است.

 

5 مورد جدید آلودگی در ووهان

5 مورد جدید آلودگی به کرونا در ووهان چین، کانون همه گیری این بیماری، گزارش شد.

 

هشدار درباره افزایش مجدد شیوع کرونا در کره جنوبی به علت بازگشایی کلوپ های شبانه​

رئیس جمهور کره جنوبی با اشاره به افزایش موارد جدید ابتلا به کرونا در کره جنوبی، بر لزوم رعایت تدابیر بهداشتی تاکید کرد.

مرکز کنترل بیماری های عفونی در کره جنوبی از شناسایی 35 بیمار مبتلا به کووید19 در 24 ساعت گذشته خبر داد که بالاترین رقم ابتلا روزانه در یک ماه گذشته است. علت این امر، بازگشایی کلوپ های شبانه عنوان شده است.

مقررات مربوط به فاصله گذاری اجتماعی در کره جنوبی از هفته گذشته آسان تر شده است.

تاکنون 10909 بیمار مبتلا به کووید19 در کره جنوبی شناسایی شده اند و رقم قربانیان نیز 256 نفر اعلام شده است.

 

کره جنوبی «کمک بشر دوستانه» به آمریکا ارسال کرد

همزمان با کمبود تجهیزات و لوازم بهداشتی در آمریکا، کره جنوبی اعلام کرد با توجه به وضعیت اضطراری آمریکا دو میلیون ماسک به صورت «کمک های بشر دوستانه» به واشنگتن اهدا کرده است.

قرار است ماسک ها میان کلینیک ها و مراکز درمانی آمریکا توزیع شوند.

 

آخرین اخبار کرونا از پاکستان/ پارلمان در وضعیت قرمز

پس از ابتلای رئیس مجلس پاکستان و دو فرزند وی به کرونا، تایید این بیماری در برخی از نمایندگان پارلمانی و مسئولان دبیرخانه آن، اجلاس مجالس سنا و ملی پاکستان که قرار است نحوه مهار ویروس کووید19 در این کشور را مورد بحث قرار دهد، را تحت الشعاع قرار داد. از زمان گسترش شیوع کرونا در پاکستان فعالیت‌ های پارلمانی در هر دو مجلس این کشور به حالت تعلیق درآمد و حضور کارمندان نیز ممنوع اعلام شد.

بنا بر اعلام مراجع رسمی در پاکستان 24 ساعت گذشته 869 بیمار قطعی جدید در این کشور شناسایی شده است؛ و با این احتساب شمار مبتلایان به 30941 نفر رسیده است. 667 نفر نیز بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند.

 

بیش از 90 درصد تخت‌ های بیمارستان‌ های توکیو پر شده است

مقامات وزارت بهداشت ژاپن اعلام کردند بیش از 90  درصد از تخت ‌های بیماران کرونایی در توکیو‌، پایتخت این کشور پر شده است.

از 28 آوریل 1832 بیمار مبتلا به کووید19 در بیمارستان‌ های توکیو بستری شده اند که این رقم نشان می ‌دهد حدود 91.6 درصد از دو هزار تخت بیمارستان آماده ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به این گونه بیماران پر است.

شمار مبتلایان در ژاپن به 15777نفر رسیده است. 6624 نفر نیز بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند.

 

ادامه قرنطینه کامل کویت

قرنطیه کامل کشور کویت از امروز آغاز شد و تا 30 مه (10 خرداد) ادامه خواهد داشت.

شهروندان کویتی در مدت زمان قرنطینه کشور فقط می‌ توانند در منطقه مسکونی خود به مدت دو ساعت در روز پیاده روی کنند، اما اجازه ندارند با خودرو، موتور سیکلت یا دیگر وسایل حمل و نقل تردد کنند.

آمار مبتلایان به کرونا در کویت به 8688 نفر و آمار فوت ناشی از کرونا در این کشور به 58 نفر رسیده است.

 

عربستان مالیات بر ارزش افزوده را 3 برابر و کمک هزینه معیشتی را قطع می ‌کند

عربستان سعودی در پی انتشار کرونا و تاثیرات آن بر اقتصاد و همچنین کاهش قیمت جهانی نفت و افت شدید درآمدهای ارزی ناشی از آن ، مالیات بر ارزش افزوده را از 5 تا 15 درصد افزایش، و پرداخت هزینه معیشتی را متوقف خواهد کرد.

این تصمیم در راستای اجرای اقدامات ریاضت اقتصادی برای مقابله با بحران اقتصادی اتخاذ شده است.  

 

آمار مبتلایان به کرونا  در یمن به 51 نفر رسید

کمیته عالی امور فوریتی ملی یمن، با 17 مورد جدید گسترش ویروس کرونا، شمار موارد شناسایی شده کرونا در این کشور به 51 نفر افزایش یافت.

 

یک شهروند غنایی 533 نفر را به کرونا مبتلا کرد

رئیس جمهور غنا گفت در یک کارخانه فرآوری ماهی در این کشور یک نفر مبتلا به کرونا 533 تن دیگر را به این ویروس آلوده کرده است که معادل 11.3 درصد کل مبتلایان در این کشور است.

مقام‌ های بهداشتی غنا روز جمعه شیوع کرونا را در این کارخانه اعلام کرده بودند اما خبری از جزئیات آن منتشر نشده بود.

اعلام موارد جدید ابتلا در غنا شمار کل مبتلایان در این کشور را به 4700 مورد افزایش داد که بیشترین آمار در غرب قاره آفریقا به شمار می ‌رود. تاکنون 22 تن از مبتلایان جان باخته اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.