مکان: کالیفرنیا، آمریکا/ منبع: نیویورک تایمز

 

به گزارش جماران، مقام‌ های «سن خوزه» در کالیفرنیای آمریکا اسامی 9 قربانی تیراندازی در محوطه کارگاه قطار شهری این منطقه را اعلام کردند. «عبدالوهاب علاقمندان» 63 ساله که رسانه‌ های آمریکایی از او به عنوان یک مهاجر ایرانی یاد کرده‌ اند و به مدت 20 سال کارمند شرکت ریلی و اتوبوسرانی منطقه «سانتاکلارا» بود هم در میان قربانیان است.

اسامی قربانیان نشان می‌ دهد که همگی آنها کارمندان این شرکت حمل و نقل شهری بوده‌ اند که در شمال کالیفرنیا به «وی‌ تی‌‎ ای» (VTA) شهرت دارد. وی‌ تی‌ ای بانی 3 خط قطار شهری و 70 خط اتوبوسرانی است.

اسامی قربانیان این تیراندازی عبارتند از: «عبدالوهاب علاقمندان 63 ساله، لارس کپلر لین 63 ساله، تیموتی مایکل رومئو 49 ساله، آلکس وارد فریچ 49 ساله، پل دلاکروز میگا 42 ساله، تاپتجدیپ سینگ 36 ساله، خوزه دیجیسس هرناندز سوم 35 ساله و آدرین بالزا 29 ساله».

«سهیل علاقمندان» پسر عبدالوهاب در گفت و گو با خبرنگاران گفت: «عبدی» {نام اختصاری عبدالوهاب} را از ما دزدیدند.»

 

image (4)

 

سهیل گفت پدرش عمر خود را وقف کارش کرده بود و اضافه کاری می‌کرد و در تمام دوران همه گیری کرونا هم سر کار حاضر شد... او دست به آچار بود و همه چیز را تعمیر می‌ کرد.

علاقمندان از تعمیرکاران ارشد خطوط ریلی و اتوبوسرانی منطقه سانتاکلارا بوده و 20 سال سابقه کاری در این شرکت را داشت.

اسامی قربانیان در حالی اعلام شد که هنوز از انگیزه اصلی ضارب برای این کشتار گزارش رسمی منتشر نشده است. پلیس روز چهارشنبه اعلام کرد ضارب، فردی به نام «ساموئل کاسیدی» است که 57 سال دارد و کارگر بخش تعمیرات بوده است. روزنامه لس آنجلس تایمز روز چهارشنبه گزارش داده بود در منزل کاسیدی انواع سلاح ها و مهمات پیدا شده است. آزادی حمل سلاح یکی از دلایل کشتارهای جمعی در آمریکا عنوان شده است. قدرتمند بودن لابی سلاح در آمریکا موجب شده وعده های سیاستمداران آمریکایی برای محدود کردن حمل سلاح هیچ گاه عملی نشود. 

این تیراندازی روز چهارشنبه گذشته حدود ساعت 6:34 صبح در محوطه کارگاه و تاسیسات قطار شهری منطقه سانتاکلارا روی داد.

این خونین‌ ترین کشتار با اسلحه در محدوده سانفرانسیسکو از سال 1993 تاکنون محسوب می شود.

نهاد غیردولتی آرشیو خشونت با اسلحه اعلام کرد که این تیراندازی آمار کشتارهای جمعی با سلاح گرم را طی 5 ماه گذشته از ابتدای سال 2021 به 231 مورد رسانده است.

در سراسر سال 2020 با وجود همه گیری کرونا این میزان به 600 مورد رسید.

«گوین نیوسوم» فرماندار کالیفرنیا با ابراز انزجار از تکرار این تیراندازی ها و عادی شدن آن گفت تکرار این گونه فجایع بسیاری از شهروندان را بی تفاوت کرده است.

در واشنگتن سخنگوی کاخ سفید یک بار دیگر بر درخواست رئیس جمهور از سنا برای تصویب طرح های محدود کننده مالکیت اسلحه تاکید کرد. «کامالا هریس» معاون رئیس جمهور آمریکا، که خود زمانی مقام کالیفرنیا بود در گفت و گو با خبرنگاران این تیراندازی را «فاجعه» خواند.

جو بایدن پیش از این انتقاد کرده بود که خشونت با سلاح گرم، «یک رسوایی بین‌ المللی» است.

طبق آمار سایت بایگانی خشونت اسلحه، از ابتدای سال 2021 تاکنون بیش از 17 هزار و 635 نفر با سلاح گرم در آمریکا کشته شده‌ اند که خودکشی با سلاح نیز در این آمار گنجانده شده است.

مالکیت سلاح در آمریکا قانونی است و تا به حال قربانیان بسیاری گرفته است. لابی تولیدکنندگان اسلحه تا به حال مانع از این شده‌ اند که مقررات سختگیرانه‌ تری برای محدود کردن مواردی از نوع حمله یاد شده به تصویب برسد.

 

مکان: کالیفرنیا، آمریکا

منبع: نیویورک تایمز

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
5 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.