مکان: کالیفرنیا، آمریکا/ منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

 

به گزارش جماران، مردی در یک ایستگاه قطارهای باری در شهر «سن خوزه» واقع در ایالت کالیفرنیای آمریکا با شلیک به سوی عده‌ ای 8 نفر را به قتل رساند و گروهی را زخمی کرد. خود مهاجم نیز در جریان این اقدام کشته شده است.    

تیراندازی حوالی ساعت 6:30 صبح در تاسیسات راه‌ آهن سبک شهری در سن‌ خوزه در همسایگی اداره پلیس و آزادراهی که به فرودگاه می‌ رسد، رخ داده است.

به گزارش پلیس، مردی که کارمند انبار قطار حمل و نقل محلی کالا در شهر سن خوزه واقع در ایالت کالیفرنیای آمریکا بوده، با شلیک به سوی مردم هشت نفر را کشته و تعدادی را زخمی کرده است. سخنگوی پلیس گفته است که مهاجم نیز کشته شده است.

مقام‌ های ایالت کالیفرنیا نام مهاجم را «سام کاسیدی» معرفی کرده‌ اند.

«راسل دیویس» معاون کلانتر گفت که این حمله منجر به «جراحت‌ های اساسی متعدد» شده است. وی قربانیان این حمله را کارمندان اداره حمل و نقل معرفی کرد.

وی اضافه کرد که گروه‌ های خنثی‌سازی بمب پس از دریافت اطلاعاتی درباره وجود مواد منفجره احتمالی در داخل ساختمان، در حال جست‌ وجو در مجموعه راه‌ آهن بودند.

دو مجروح این حادثه به مرکز پزشکی «سانتا کلارا» منتقل شدند که در بدو ورود، یکی از مجروحان جان باخت و وضعیت دیگری وخیم اعلام شده است.

«کارین ژان‌ پیر» یکی از سخنگوهای کاخ سفید به این حمله واکنش نشان داد و گفت: «آنچه که مشخص است همان طور که رئیس جمهور گفت، ما از اپیدمی خشونت با سلاح گرم در این کشور رنج می‌ بریم.»

در محل حادثه مقادیری مواد منفجره یافت شده است. پلیس هنوز جزئیات بیشتری درباره این حمله اعلام نکرده و درباره انگیزه احتمالی آن چیزی نگفته است.

آخر هفته گذشته در آمریکا 12 نفر به ضرب گلوله کشته شدند و 50 نفر جراحت برداشتند.

جو بایدن پیش از این انتقاد کرده بود که خشونت با سلاح گرم، «یک رسوایی بین‌ المللی» است.

طبق آمار سایت بایگانی خشونت اسلحه، از ابتدای سال 2021 تاکنون بیش از 17 هزار و 635 نفر با سلاح گرم در آمریکا کشته شده‌ اند که خودکشی با سلاح نیز در این آمار گنجانده شده است.

مالکیت سلاح در آمریکا قانونی است و تا به حال قربانیان بسیاری گرفته است. لابی تولیدکنندگان اسلحه تا به حال مانع از این شده‌ اند که مقررات سختگیرانه‌ تری برای محدود کردن مواردی از نوع حمله یاد شده به تصویب برسد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.