در جریان تیراندازی ها در 5 ایالت آمریکا 12 نفر کشته شدند.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه، در جریان تیراندازی ها در آمریکا در روزهای شنبه و یکشنبه در ایالت های مختلف آمریکا 12 نفر کشته شدند. در جریان این تیراندازی ها 50نفر نیز زخمی شدند.

رسانه های آمریکایی اعلام کردند که این تیراندازی ها در 5 ایالت«نیوجرسی،کارولینای جنوبی،جورجیا،اوهایو و مینه سوتا»رخ داده است و باعث کشته شدن 12 نفر و زخمی شدن 50 نفر شد.

پلیس آمریکا نیز گفت که در حادثه تیراندازی در یک خانه در شهر«کامدن» در ایالت نیوجرسی در جریان یک جشن دو نفر کشته شدند و 12 نفر دیگر زخمی شدند.

در ایالت کارولینای جنوبی نیز یک دختر 14 ساله در جریان تیراندازی در کنسرت موسیقی کشته شد و 14 نفر نیز زخمی شدند.

در ایالت جورجیا نیز پلیس آمریکا صبح روز یکشنبه در شهر «آتلانتا» در پی گزارشی مبنی بر وقوع حادثه تیراندازی 3 جسد را پیدا کرد که مورد اصابت گلوله قرار گفته بودند.

در ایالت اوهایو نیر در تیراندازی در شهر«یانگستاون» در جریان تیراندازی در برابر یک فروشگاه 3 نفر کشته شدند و 8 نفر نیز زخمی شدند. یک دختر 16 ساله نیز در جریان تیراندازی در یک تفرجگاه در شهر «کولومبوس» کشته شد و 7 نفر دیگر زخمی شدند.

در ایالت مینه سوتا نیز در جریان تیراندازی در شهر «میناپولیس»یک نفر کشته شد و 8 نفر دیگر زخمی شدند که حال یکی از آنها وخیم گزارش شده است.

این حوادث پس از آن رخ می دهد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا «شیوع» اقدامات خشونت بار ناشی از استفاده از سلاح گرم در ایالات متحده آمریکا را محکوم کرده بود.

در همین حال، وبسایت«گان فایلنس ارکایف» نوشت که در سال 2020 در ایالت متحده آمریکا 43 هزار نفر با سلاح گرم کشته شدند. کسانی که با سلاح گرم دست به خودکشی زدند نیز شامل این آمار می شود.

این وبسایت در ادامه نوشت که در سال گذشته آمریکا شاهد 611 عملیات تیراندازی دسته جمعی بود که در هر کدام حداقل 4 نفر قربانی می شود. این در حالی است که در سال 2019 آمریکا شاهد 417 عملیات تیراندازی دسته جمعی بود. از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون نیز 200 عملیات تیراندازی دسته جمعی در آمریکا رخ داده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.